Ιερά Μητρόπολη Σιδηροκάστρου. Ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας.

Πέμπτη, 26 Ιουλίου 2012

Οι Απαντήσεις της Ιεράς Μητροπόλεως εις τις Απαντήσεις των Μαρτύρων του Ιεχωβά όσον αφορά τις Ερωτήσεις της Εφημερίδος «Εκ Πλάνης Οδού Αυτών»

   Απαντήσεις εις τον ΠΡΟΛΟΓΟ τής επιστολής τού κ.Κάλλιου

Κάλλιος Φώτιος                        Μηνιαία Εφημερίδα Αντιαιρετικού Γραφείου
62400 Ποντισμένο                           Ιεράς Μητροπόλεως Σιδηροκάστρου Σερρών
06-03-12
                      
                                            Απάντηση στις ερωτήσεις σας

Προς τους αξιότιμους κυρίους της Μητρόπολης Σιδηροκάστρου, και τους συνεργάτες τους.

   Κατά σύμπτωση βρέθηκε στα χέρια μου το δεύτερο τεύχος σας «Εκ πλάνης οδού αυτών» και μέσω αυτής της επιστολής μου θέλω να εκφράσω τις ευχαριστίες μου για το ότι αναλάβατε να μας βοηθήσετε στο έργο κυρήγματος που κάνουν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά, από σπίτι σε σπίτι. Αυτό το τεύχος σας, έγινε αιτία να ανοιχτεί διάπλατα μια πνευματική πόρτα ακόμα οι άνθρωποι όσοι το διάβασαν και που διψούν να μάθουν την αλήθεια, μας ρωτούν για να δουν την άποψη της Αγίας Γραφής και εμείς τους απαντούμε, αλλά δεν προλαβαίνουμε να ικανοποιήσουμε  την πνευματική τους δίψα για τον λόγο του Θεού, γι’ αυτό αυξάνουμε την δράση μας και κάνουμε επισκέψεις στα σπίτια τους.

Ευχαρίστως τους απαντούμε στις ερωτήσεις που θέσατε στυ τεύχος σας και επιπλέον απαντούμε σε όλες τις ερωτήσεις που μας θέτουν τα πολλά ενδιαφέροντα άτομα, και κάθε λογικός άνθρωπος μπορεί να διακρίνει το ποιος βρίσκεται σε πλάνη.

Ίσως κι εσείς να ακούσατε για τους Μάρτυρες του Ιεχωβά από τρίτους, αλλά ποτέ να μη μιλήσατε με αυτούς και συνεπώς δε γνωρίζετε ακριβώς τις διδασκαλίες τους. Σας κάνω λοιπόν γνωστό ότι οι Μάρτυρες του Ιεχωβά είναι αληθινοί χριστιανοί που έχουν σαν οδηγό και καθοδηγούνται από ολόκληρη την Αγία Γραφή, δηλαδή, και τις Εβραϊκές και τις Ελληνικές Γραφές, και δεν πλανώνται από άλλες ανθρώπινες παραδόσεις όπως εσείς. Το Δόγμα των Μαρτύρων του Ιεχωβά δεν μολύνεται από αρχαίες Ελληνικές ειδωλολατρικές διδασκαλίες και φιλοσοφίες όπως εσείς, ούτε επιτρέπουμε να εισχωρήσει στο δόγμα μας καμία από αυτές. Παραμένουμε στις διδασκαλίας μας του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και των αποστόλων του, και δε δεχόμαστε καμία από τις μεταγενέστερες αποστατικές διδασκαλίες.

 (2 Θεσ. 2:3-4) «Ας μη σας παραπλανήσει κανείς με κανέναν τρόπο, επειδή αυτή δεν θα έρθει αν δεν έρθει πρώτα η αποστασία και αποκαλυφθεί ο άνθρωπος της ανομίας, ο γιός της καταστροφής. Αυτός εναντιώνεται και εξυψώνει τον εαυτό του πάνω από τον καθένα που αποκαλείται «θεός» ή αντικείμενο ευλαβικού σεβασμού, ώστε κάθεται στο ναό Του Θεού, δείχνοντας δημόσια ότι είναι θεός».

Ανεξάρτητα από την εκκλησία μας, αλλά σαν Μάρτυρες του Ιεχωβά, χάρη των ενδιαφερομένων φίλων, θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στις ερωτήσεις σας. Η απαντήσεις βασίζονται κυρίως στην Αγία γραφή και όπου είναι απαραίτητο, παίρνουμε πληροφορίες από τα έντυπα της οργάνωσής μας.

           ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ  
                                    ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ

  Αρχίζοντας με έναν μικρό πρόλογο, αγαπητέ, κύριε Κάλλιο, αισθανόμεθα την ανάγκη να σάς πούμε, ότι ‘χαιρόμεθα’ κι εμείς μαζί σας που γίναμε αιτία να σάς βοηθήσουμε εις το έργον κηρύγματός σας! Γι’ αυτό και οι ανά χείρας απαντήσεις μας θα φροντίσουμε, ΕΜΕΙΣ πλέον, να παραδοθούν και να διαδοθούν όχι μόνον εις ΟΛΕΣ τις αίθουσες βασιλείας, αλλά και εις ΚΑΘΕ Ορθόδοξο Χριστιανό ή Ευαγγελιζόμενο Μάρτυρα, ΟΧΙ μόνον τής περιοχής μας αλλά και τών ΓΥΡΩ περιοχών. Επίσης θα αναρτηθούν εις τα αντίστοιχα blog τής Μητροπόλεώς μας (www.agiaparaskeyh.blogspot.gr και www.i-m-sidhrokastrou.blogspot.gr) καθώς και εις οποιοδήποτε άλλο χριστιανικό blog, ώστε άπαντες να συνειδητοποιήσουν και να εμπεδώσουν το ‘ευαγγέλιο’ και το ‘φως’ τού ‘πιστού και φρονίμου δούλου’, αλλά και το πόσο αλήθεια έχει η Εταιρία Σκοπιά!!! Δι’ αυτού δε τού τρόπου ευελπιστούμε, εσείς οι ακόλουθοι τού ‘πιστού και φρονίμου δούλου’ να είστε ακόμη πιο ευχαριστημένοι με την επιπλέον βοήθεια που προσφέρουμε εις το έργο σας!     

   Ερχόμεθα τώρα να σχολιάσουμε λεπτομερώς και αναλυτικώς όλη σχεδόν την παρούσα επιστολή σας καθώς και τις απαντήσεις που δώσατε εις τις 9 από τις 10 ερωτήσεις τής Εφημερίδος μας.

   Ώστε, αγαπητέ κύριε Κάλλιο, θεωρείτε ότι δεν γνωρίζουμε τις διδασκαλίες τής Εταιρίας Σκοπιάς; Εις την παρούσα λοιπόν επιστολή, δια τών απαντήσεως και σχολίων μας, θα αποδειχθεί περίτρανα, ότι αυτός που δεν γνωρίζει τις διδασκαλίες τής Σκοπιάς μάλλον είστε ΕΣΕΙΣ, εφόσον σε πολλά σημεία τής επιστολής σας, όχι μόνον αγνοείτε το παρελθόν και την ιστορία τής Σκοπιάς, αλλά επίσης γράφετε και πράγματα ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΑ από τα πιστεύω τής Οργανώσεως την οποίαν θελήσατε με το παρόν κείμενο να υπερασπίσετε!

   Ώστε,  αγαπητέ κύριε Κάλλιο, ΕΣΕΙΣ δεν πλανάσθε από ανθρώπινες παραδόσεις όπως οι Ορθόδοξοι; Μήπως σάς διαφεύγει το γεγονός, ότι η ΙΔΙΑ η Σκοπιά ομολογεί ότι:

«Η Επιτροπή τής Βιβλικής Μεταφράσεως Νέου Κόσμου εδήλωσε: Μολονότι διατιθέμεθα να θεωρήσωμε την προφορά ‘Γιαχβέως την πιο ορθή, διετηρήσαμε την μορφή ‘Ιεχωβάλόγω τής εξοικειώσεως τού λαού με αυτή από τον 14ο αιώνα» (Σκοπιά, 1960, σελ.502 η υπογράμμιση δική μας)  και

«Σήμερα πολλοί Εβραίοι λόγιοι προτιμούν την προφορά Γιαχβέ ως την πραγματική προφορά. Ωστόσο από πλευράς συνέπειας ορθότερη είναι η προφορά Ιεχωβά. Γιατί το λέμε αυτό; Επειδή η προφορά Ιεχωβά είναι αποδεκτή εδώ και αιώνες» (Ξύπνα, 08.02.1999, σελ.8 η υπογράμμιση δική μας).

   Το ότι δύο έντυπα τού ‘αγωγού τού Θεού’ αντιφάσκουν μεταξύ τους εφόσον το ένα λέγει, ότι το ‘Γιαχβέ’ είναι η ορθή προφορά τού ονόματος τού Θεού και το άλλο λέγει ότι το ‘Ιεχωβά’ είναι η ορθή, αυτό είναι εμφανέστατο εις όλους. Άλλωστε ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία φορά είναι που συμβαίνει κάτι τέτοιο με τα έντυπα τού ‘δούλου’, τα οποία σημειωτέον η Εταιρία Σκοπιά υπαινίσσεται ότι προέρχονται από τον Ιεχωβά! Και το ότι τα έντυπά της προέρχονται από τον ίδιο τον Θεό, (όσο κι αν παραξενεύει αυτό και δεν το δέχονται οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά) φαίνεται ολοκάθαρα από την φωτογραφία εις την Σκοπιά, 01.10.1987, σελ.10 όπου απεικονίζεται το χέρι τού Θεού να κρατάει τα εργοστάσια και τυπογραφεία τού ‘δούλου’, εκ τών οποίων ρέουν αφθόνως τα εγκεκριμένα υπ’ Αυτού έντυπα εις τις Αίθουσες Βασιλείας, απ’ όπου τα προμηθεύονται οι Ευαγγελιζόμενοι για να τα διανείμουν εις τον ‘αγρό’!

   Τί σημαίνει, αγαπητοί Μάρτυρες τού Ιεχωβά, ότι το όνομα τού Θεού το έχετε διατηρήσει εις την μορφή ‘Ιεχωβά’ λόγω τής εξοικειώσεως τού λαού με αυτήν για αρκετούς αιώνες; Μήπως με άλλα λόγια αυτό σημαίνει, ότι διετηρήσατε την προφορά ‘Ιεχωβά’, όχι λόγω ορθότητος, αλλά λόγω ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ; Είστε λοιπόν σίγουρος, κύριε Κάλλιο, ότι ΕΣΕΙΣ δεν ακολουθείτε ανθρώπινες παραδόσεις;

          Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΚΟΠΙΑ ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ

   Μήπως εις το σημείο αυτό, κύριε Κάλλιο, να σάς υπενθυμίσουμε μερικές διδασκαλίες ή πληροφορίες για διάφορα θέματα, που επισήμως η Σκοπιά έχει παραδεχθεί ότι διακρατεί και τηρεί εκ παραδόσεως; Για να δούμε λοιπόν τί μπορούμε να ανασύρουμε από το αρχείο μας έχοντας υπογραμμίσει την λέξη ‘παράδοση’, εις τις παραθέσεις που ακολουθούν:

«Σύμφωνα με την ομόφωνη μαρτυρία που παρέχει η αρχαία Ιουδαϊκή παράδοση (η Αγία Γραφή δεν αναφέρεται σε αυτό το ζήτημα), αυτά τα χερουβείμ είχαν ανθρώπινη μορφή» (Ενόραση, τόμ.2, σελ.1273).

«Η Σκοπιά της Σιών της 1ης Ιανουαρίου 1900 (στην αγγλική) ανέφερε: «Η παράδοση λέει ότι ο Ιωσήφ πέθανε ενόσω ο Ιησούς ήταν ακόμη μικρός, καθώς επίσης ότι ο Ιησούς τον διαδέχθηκε ως ξυλουργός και έγινε το στήριγμα της οικογένειας» (Σκοπιά, 15.02.2000, σελ.13, παρ.12).

«[η Άννα, κατά την παράδοση ήταν η μητέρα της Μαρίας]» (Σκοπιά, 01.04.1984, σελ.25).

«Ο Ησαΐας από μετριοφροσύνη δεν δίνει πολλές πληροφορίες για τον εαυτό του. Η παράδοση λέει ότι είχε συγγένεια με τη βασιλική οικογένεια του Ιούδα» (Σκοπιά, 15.10.1987, σελ.11, παρ.6).

«Ο Ιησούς προφανώς βρισκόταν στην Αυλή των Γυναικών, όπου στους τοίχους ήταν τοποθετημένα αρκετά κιβώτια ή κουτιά για να ρίχνει εκεί ο κόσμος τις προσφορές του. Η ιουδαϊκή παράδοση μας πληροφορεί ότι υπήρχαν συνολικά 13 κουτιά» (Σκοπιά, 01.12.1987, σελ.28) .

«Σύμφωνα με την παράδοση, στη διάρκεια αυτού του διωγμού ήταν που ο ηλικιωμένος απόστολος Ιωάννης εξορίστηκε στο Νησί της Πάτμου, όπου στέλνονταν οι εγκληματίες» (Σκοπιά, 01.05.1988, σελ.29).

«Μάλιστα, μια παράδοση που αναφέρεται στο Jerusalem Talmud (Ταλμούδ της Ιερουσαλήμ) λέει ότι, 40 περίπου χρόνια πριν από την καταστροφή της Ιερουσαλήμ το 70 μ.Χ., οι Ιουδαίοι έχασαν τη δικαιοδοσία που είχαν να εκτελούν τους παραβάτες» (Σκοπιά, 01.07.1988, σελ.31).

«Κατά την παράδοση, τις βασικές πληροφορίες γι’ αυτό το Ευαγγέλιο τις έδωσε ο απόστολος Πέτρος» (Σκοπιά, 15.10.1989, σελ.30).

«Η παράδοση λέει ότι ο Σατανάς έδειξε στον Ιησού «πάντα τα βασίλεια του κόσμου» από αυτή την κορυφή, που βρίσκεται στην άκρη της ερήμου και έχει θέα την κατάφυτη με φοίνικες πόλη της Ιεριχώ στην Κοιλάδα του Ιορδάνη, προς τα ανατολικά» (Σκοπιά, 01.11.1989, σελ.16).

«Σύμφωνα με την παράδοση, αυτός ο «άγιος» (σημ. Νικόλαος) θεωρείται «ο μεγάλος φίλος των παιδιών», που πρόθυμα τους μοιράζει δώρα τη μέρα της γιορτής του» (Σκοπιά, 15.12.1989, σελ.26-27).

«Ένα άλλο παράδειγμα είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζονται τα πρώτα πέντε βιβλία της Αγίας Γραφής. Η παράδοση λέει ότι στο μεγαλύτερο μέρος τους τα έγραψε ο Μωυσής γύρω στο 1500 Π.Κ.Χ.» (Σκοπιά, 01.02.1990, σελ.4).

«Σύμφωνα με την παράδοση, εκείνοι που συμμετέχουν στον εορτασμό του Πάσχα πίνουν τέσσερα ποτήρια κρασί» (Σκοπιά, 15.06.1990, σελ.8).

«Αυτό είναι το Σπήλαιο της Γέννησης, το μέρος όπου, σύμφωνα με την παράδοση, γεννήθηκε ο Ιησούς Χριστός» (Σκοπιά, 15.12.1990, σελ.3).

«Η συγγραφή του βιβλίου της Γένεσης, του πρώτου βιβλίου της Αγίας Γραφής, αποδίδεται κατά παράδοση στον Μωυσή, έναν Εβραίο ο οποίος έζησε πριν από 3.500 περίπου χρόνια» (Σκοπιά, 01.06.1991, σελ.3).

«Το ένα είναι ένας πράσινος λόφος στον οποίο, σύμφωνα με την παράδοση, ο Ιησούς εκφώνησε την Επί του Όρους Ομιλία του» (Σκοπιά, 01.01.1992, σελ.25).
 «Η Ιουδαϊκή παράδοση δείχνει ότι ο Ισαάκ ήταν περίπου 25 χρονών όταν ο Ιεχωβά διέταξε τον πατέρα του, τον Αβραάμ, να τον προσφέρει ως θυσία» (Σκοπιά, 01.02.1993, σελ.12, παρ.17).
«Σύμφωνα με την παράδοση, τα εφτά θανάσιμα αμαρτήματα είναι η υπερηφάνεια, η πλεονεξία, ο σαρκικός πόθος, ο φθόνος, η λαιμαργία, ο θυμός και η οκνηρία» (Σκοπιά, 15.06.1994, σελ.13).
«Σύμφωνα με την παράδοση, το σοφάρ, δηλαδή η σάλπιγγα από κέρατο κριού, ήχησε τότε για να διακηρύξει τον ερχομό του νέου έτους» (Σκοπιά, 15.07.1994, σελ.28).

«Σύμφωνα με την Ιουδαϊκή παράδοση, ο Μανασσής αντέδρασε βάζοντας να πριονίσουν τον Ησαΐα» (Σκοπιά, 01.11.1998, σελ.16, παρ.11).

«Κατά την παράδοση, ο Νεβρώδ πέθανε με βίαιο τρόπο» (Σκοπιά, 01.04.1999, σελ.11, παρ.12).

«Τον ίδιο καιρό, ο Κύριλλος ξεκίνησε ένα ταχύρυθμο πρόγραμμα μετάφρασης της Γραφής. Σύμφωνα με την παράδοση, άρχισε μεταφράζοντας από την ελληνική στη σλαβονική την πρώτη φράση του Ευαγγελίου του Ιωάννη, χρησιμοποιώντας το νέο αλφάβητο: «Στην αρχή ήταν ο Λόγος . . . » (Σκοπιά, 01.03.2001, σελ.30).

«Σύμφωνα με μια παράδοση, ο Νικόδημος πήρε τη στάση του υπέρ του Ιησού, βαφτίστηκε, έγινε στόχος διωγμού από τους Ιουδαίους, απομακρύνθηκε από τη θέση του και τελικά εκδιώχθηκε από την Ιερουσαλήμ». (Σκοπιά, 01.02.2002, σελ.11)

«Όπως και να έχουν τα πράγματα, η παράδοση λέει ότι οι Ιουδαίοι λόγιοι που ασχολήθηκαν με αυτή την πρώτη γραπτή μετάφραση των Γραφών από την εβραϊκή στην ελληνική ήταν μάλλον 72» (Σκοπιά, 15.09.2002, σελ.27).

«Σύμφωνα με την παράδοση, ο Παύλος ακολούθησε την τρίτη διαδρομή» (Σκοπιά, 15.07.2004, σελ.21).

«Σύμφωνα με την Ιουδαϊκή παράδοση, ο Θάρα ίσως μάλιστα να ήταν κατασκευαστής ειδώλων» (Σκοπιά, 01.12.2004, σελ.12).

«Σύμφωνα με την Ιουδαϊκή παράδοση, το Ουρίμ και το Θουμμίμ χάθηκαν με την καταστροφή του ναού το 607 Π.Κ.Χ.» (Σκοπιά, 15.01.2006, σελ.18 και 01.06.2009, σελ.27).

«Η παράδοση λέει ότι λίγο αργότερα ο Παύλος αποκεφαλίστηκε» (Σκοπιά, 15.11.2007, σελ.20).

«Ο αριθμός των αστρολόγων, ή αλλιώς «μάγων», που επισκέφτηκαν τον Ιησού όταν ήταν παιδί δεν αποκαλύπτεται, και δεν υπάρχει καμία ισχυρή βάση για την αντίληψη που επικρατεί κατά παράδοση ότι αυτοί ήταν τρεις» (Σκοπιά, 01.01.2008, σελ.31).

«Όσο για τον αριθμό των επισκεπτών, ήταν 2; 3; 30; Η Γραφή δεν αναφέρει. Η παράδοση λέει ότι ήταν τρεις, κάτι που μπορεί να προέκυψε από τα τρία είδη δώρων που πρόσφεραν» (Σκοπιά, 01.04.2010, σελ.13).

«Σύμφωνα με την αρχαία παράδοση, ο στενός συνεργάτης του Μάρκου, ο απόστολος Πέτρος, ήταν η πηγή πολλών από τις πληροφορίες του Μάρκου». (Σκοπιά, 15.02.2008, σελ.29)

«Σύμφωνα με την Ιουδαϊκή παράδοση, ο Μωυσής έγραψε το φερώνυμο βιβλίο κάποια στιγμή μετά το θάνατο του Ιώβ» (Σκοπιά, 15.04.2009, σελ.3, παρ.1).

«Όλα αυτά φαίνεται να εναρμονίζονται με τη μακραίωνη παράδοση που υποστηρίζει ότι ο Μάρκος έγραψε το Ευαγγέλιό του στη Ρώμη» (Σκοπιά, 15.03.2010, σελ.9).

«Ωστόσο, οι ενδείξεις και η παράδοση υποδηλώνουν ότι κάποιοι από τους 12 ήταν συγγενείς με τον Ιησού. Σύμφωνα με κάποια εξωβιβλική παράδοση, ο Κλωπάς, ή αλλιώς Αλφαίος, ο σύζυγος μιας από τις γυναίκες που αναφέρονται στο εδάφιο Ιωάννης 19:25, ήταν αδελφός του Ιωσήφ, του θετού πατέρα του Ιησού. Αν αυτή η παράδοση είναι βάσιμη, τότε ο Ιάκωβος, ο γιος του Αλφαίου, ένας άλλος από τους 12 αποστόλους, ήταν και αυτός ξάδελφος του Ιησού» (Σκοπιά, 01.09.2010, σελ.15).

  Ελπίζουμε, αγαπητέ κύριε Κάλλιο, κατόπιν όλων τών ανωτέρω παραθέσεων εκ τής ιδίας τής Σκοπιάς, να έγινε πλέον κατανοητό, ότι ο ισχυρισμός σας ότι δήθεν οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά δεν τηρούν ανθρώπινες παραδόσεις, έχει πλέον διαψευσθεί από τα ΙΔΙΑ τα έντυπα τού δούλου!

        ΟΙ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΑΤΑΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΤΗΣ ΣΚΟΠΙΑΣ
     ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΩΝ:ΠΑΝΘΕΪΣΜΟΣ

   Εις τον πρόλογό σας γράφετε επίσης τα εξής: «Το δόγμα των Μαρτύρων του Ιεχωβά δεν μολύνεται από αρχαίες Ελληνικές ειδωλολατρικές διδασκαλίες και φιλοσοφίες όπως εσείς, ούτε επιτρέπουμε να εισχωρήσει στο δόγμα μας καμία από αυτές». Ας εξετάσουμε όμως με προσοχή, αγαπητέ κύριε Κάλλιο, εάν τα πράγματα έχουν όπως ισχυρίζεστε, εάν δηλαδή πράγματι το δόγμα τών Μαρτύρων τού Ιεχωβά δεν έχει μολυνθεί ή δεν έχει εισχωρήσει ειδωλολατρική διδασκαλία.

«Αυτός ο Θεός ζη στην αιωνιότητα, για να συνεχίση να παράγη και να δημιουργή πέρα από το παρόν σύμπαν, εκτείνοντάς το. Αυτό σημαίνει ότι αυτός είναι η απύθμενη πηγή κάθε ενεργείας. Όλα τα πράγματα του σύμπαντος αποτελούν δέσμες μορίων της ενεργείας του. Αυτές οι δέσμες των μορίων συγκεντρώθηκαν σε μάζες μεγάλες και μικρές. Ο επιστήμων του εικοστού αιώνος Αλβέρτος Αϊνστάιν απεργάσθηκε τον επόμενο τύπο για το σύμπαν: η ενέργεια ισοδυναμεί με τη μάζα επί την ταχύτητα του φωτός στο τετράγωνο (δηλαδή, Ε = mc2). Ας μη φαίνεται παράδοξο, λοιπόν, ότι ο Θεός, αυτή η Πηγή κάθε ενεργείας, δεν βρίσκει τίποτε αδύνατο για τον εαυτό του» (Άγιον Πνεύμα, έκδ.1978, κεφ.1, σελ.8-9, παρ.8).

   Εις την ανωτέρω παράγραφο, αγαπητοί Μάρτυρες τού Ιεχωβά, η Σκοπιά μάς λέγει, ότι τα πάντα εις το υλικό σύμπαν, αποτελούνται από ‘μόρια τού Αγίου Πνεύματος’, τής δυνάμεως ή ενεργείας τού Θεού (κατά την Σκοπιά)! Δεν εδημιουργήθησαν εκ τού μηδενός, όπως πιστεύουμε εμείς οι Χριστιανοί, αλλά κατά την Σκοπιά, είναι ‘δέσμες’ Αγίου Πνεύματος! Με άλλα λόγια, από τον Θεό ‘εκπορεύεται’ το Άγιον Πνεύμα, και αυτό ‘συμπυκνώνεται’ ή διαμορφώνεται εις ύλη και ενέργεια, δημιουργώντας το σύμπαν! Συμφώνως προς την Σκοπιά λοιπόν, το σύμπαν, δεν είναι πλασμένο εκ τού μηδενός, αλλά αποτελεί απορροή (ή απόρροια) τού Θεού!

   Για όσους είναι άγνωστος ο συγκεκριμένος όρος, υπενθυμίζουμε ότι άπτεται τής φιλοσοφικής κοσμοθεωρίας που δέχεται «ότι εκ τινος αρχικής αμεταβλήτου ουσίας απορρέει, δηλαδή προέρχεται ο κόσμος» (Δ. Δημητράκου, Μέγα Λεξικόν όλης τής Ελληνικής Γλώσσης, τόμ.2, σελ.848, Ιωάννου Σταματάκου, Λεξικόν τής Νέας Ελληνικής Γλώσσης, τόμ.1, σελ.508). Κατά τον καθηγητή τής Σορβώνης Αndre Lalande η απόρροια είναι «η διαδικασία με την οποία τα πολλαπλά όντα που σχηματίζουν τον κόσμο, απορρέουν από ένα ον που είναι η αρχή τους, χωρίς να υπάρχει ασυνέχεια σ’ αυτή την εξέλιξη. Η Απόρροια διακρίνεται από την Δημιουργία. Αυτός ο όρος, που συνεπάγεται την πραγματικότητα τού γίγνεσθαι και την διαδοχικής παραγωγής τών πραγμάτων μέσα στον χρόνο, δεν προσαρμόζεται παρά με ορισμένες μορφές πανθεϊσμού. Τον αποδίδουν προπαντός στον Βραχμανισμό, στον Νεοπλατωνισμό, στον Καββαλισμό...» (Αndre Lalande, Λεξικόν τής Φιλοσοφίας, έκδ.Πάπυρος, Αθήναι 1955, τόμ.1, σελ.240). 

   Από την στιγμή λοιπόν που κατά την Σκοπιά, από την ‘γενεσιουργό αιτία’ που είναι ο Θεός, ‘εκπορεύονται’ ‘δέσμες μορίων’ κι εφόσον τα μόρια είναι ύλη, εφόσον ‘συγκεντρώνονται σε μάζες μεγάλες και μικρές’ αποτελώντας ‘τα πράγματα του σύμπαντος’, άρα η Εταιρία Σκοπιά με τις ανόητες αυτές διατυπώσεις της, πρεσβεύει τον ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΟ ΠΑΝΘΕΪΣΜΟ!!!

   Όπως λοιπόν διαπιστώνουμε εις αυτό ακριβώς το σημείο, η ανωτέρω διατύπωση τής Σκοπιάς περί δημιουργίας τού κόσμου, δεν είναι τίποτε άλλο παρά μία καθαρά ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, την οποία πίστευαν τα περισσότερα ειδωλολατρικά έθνη, και ακόμη την πιστεύουν! Η ειδωλολατρική αυτή διδασκαλία, ότι τα πάντα αποτελούν ‘απορροή του Θεού’ ονομάζεται ΠΑΝΘΕΪΣΜΟΣ, κι έχει καταδικασθεί εξ αρχής από την Εκκλησία τού Χριστού! («Σε όλους αυτούς που διαδίδουν τις μάταιες ελληνικές δοξασίες, ότι τάχα....δεν προήλθαν όλα κι έγιναν από το μηδέν....ανάθεμα»,  Συνοδικόν τής Ορθοδοξίας, Κριτική έκδοση J. Gouillard, εκδ. Αρμός, 2006, σελ.52). Εάν δε τα πάντα αποτελούν ‘απορροή τού Θεού’, και όχι μία εκ τού μηδενός δημιουργία, όπως πιστεύουμε εμείς οι Χριστιανοί τότε:

α) Το κάθε τι είναι μέρος τού Θεού,
β) Η ουσία τού Θεού και τών κτισμάτων συγχέεται, και ο Θεός δεν είναι ανόμοιος με τα κτίσματα, αλλά έχει κοινή με αυτά ουσία, και
γ) Εάν το κάθε τι υλικό είναι απορροή τής ουσίας τού Θεού, τότε μπορούμε να το λατρεύουμε, λατρεύοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τη θεία ουσία.

    Κατά συνέπεια, η έννοια τής ‘ειδωλολατρίας’ γίνεται για τούς Πανθεϊστές όχι μόνον επιτρεπτή, αλλά και αναγκαία, έτσι ώστε μέσω τής ύλης που είναι ομοούσια με τον Θεό, να λατρεύεται ο Θεός που είναι η πηγή τής ύλης αυτής! Τότε εξάγεται αβιάστως το συμπέρασμα, ότι κακώς ο Θεός απαγορεύει την ειδωλολατρία, διότι δεν υπάρχει κάτι που να μην μετέχει Αγίου Πνεύματος, (συμφώνως προς την διδασκαλία της Σκοπιάς), το οποίο και ‘συμπυκνώνεται’ πλάθοντας τα πάντα!!!

           ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΩΝ: ΠΛΑΤΩΝΙΣΜΟΣ

   Η Εκκλησία τού Χριστού, απ’ αρχής έως σήμερον, διδάσκει Ιησού Χριστό Θεάνθρωπο, έχοντας ερμηνεύσει κι ακολουθήσει ορθώς την Γραφική διδασκαλία «Θεός ην ο Λόγος» (Ιωάν. 1:1) και «ο Λόγος σαρξ εγένετο» (Ιωάν. 1:14). Η Βίβλος άλλωστε είναι γεμάτη με χωρία που κάνουν λόγο για τις δύο φύσεις τού Χριστού, αλλά η Σκοπιά έχει φροντίσει επιμελώς να τα διαστρέψει ώστε να μην γίνει αντιληπτή εις τα μάτια τών ακολούθων της η μεγάλη αυτή αλήθεια.

   Το θέμα άλλωστε τής Θεότητος τού Χριστού το ανεπτύξαμε εις την απάντησή μας εις την δεύτερη ερώτηση που μάς έθεσε ο κύριος Κάλλιος, οπότε ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να ανατρέξει και να αντλήσει την κατάλληλη επιχειρηματολογία που ξεσκεπάζει και καταρρίπτει την ψευδοδιδασκαλία τής Σκοπιάς περί τού προσώπου τού Χριστού.

   Αυτή λοιπόν η Βιβλική περί Θεανθρώπου διδασκαλία, καταρρίπτει το μεγαλύτερο ίσως δόγμα τής αρχαίας φιλοσοφίας, το «Θεός ανθρώπω ου μείγνυται» (Πλάτωνος, Συμπόσιο, 203a). Άρα, αν η Ορθοδοξία θεολογούσε με πλατωνική σκέψη, δεν θα μπορούσε ποτέ να μιλήσει για ένα πρόσωπο τέλειο Θεό και τέλειο Άνθρωπο. Αντιθέτως όμως, οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά, υιοθέτησαν τις βασικές διδασκαλίες τού Αρειανισμού, που εμφανίστηκε τον 4ο αιώνα μ.Χ., και ήταν βαθιά επηρεασμένος από τις Πλατωνικές διδασκαλίες. Όπως έγραψε και ο καθηγητής Νικόλαος Ματσούκας:

«Ο Θεός κατά τον Αρειανισμόν π.χ. καθίσταται μεν υπερβατικός κατά πάντα, ο άνθρωπος όμως κέκτηται την δυνατότητα επικοινωνίας προς Αυτόν, διότι η κτιστή φύσις αυτού, ως και η κτιστή φύσις του δευτέρου προσώπου της Αγίας Τριάδος, έχει ουσιαστικήν συγγενικήν σχέσιν προς τον Θεόν. Οι Αρειανοί και Ευνομιανοί δεν εδέχοντο μόνον Θεόν υπερβατικόν κατά πάντα, ως ο Πλατωνισμός, αλλά εδέχοντο κυρίως και κατ’ εξοχήν δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ Θεού και ανθρώπου διά μέσου κτιστών μεσαζόντων» (Νικολάου Ματσούκα, Γένεσις και ουσία τού Ορθοδόξου Δόγματος (σειράΑνάλεκτα Βλατάδωναρ.2), Πατριαρχικόν Ίδρυμα Πατερικών Μελετών, Θεσσαλονίκη, 1969, σελ.145).

   Άρα, η υποβάθμιση τού Χριστού σε κτίσμα που έκανε τον 4ο αιώνα ο Αρειανισμός και διδάσκουν σήμερα οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά, ήταν διδασκαλία αναγκαία λόγω τής Πλατωνικής επιρροής τού Αρείου που χρειαζόταν έναν κτιστό μεσάζοντα μεταξύ Θεού και ανθρώπων!

  
           ΤΡΙΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΩΝ:ΘΝΗΤΟΨΥΧΙΣΜΟΣ

     Μία τρίτη περίπτωση που παραπέμπει εις επιρροή τής Εταιρίας Σκοπιά από την αρχαία φιλοσοφία, είναι το δόγμα του θνητοψυχισμού. Στο έργο «Περί των αρεσκόντων φιλοσόφοις φυσικών δογμάτων» διαβάζουμε, ότι ο Δημόκριτος (5ος-4ος αιώνας π.Χ.) και ο Επίκουρος (4ος-3ος  αιώνας μ.Χ.), δίδασκαν την ψυχή «φθαρτήν, τω σώματι συνδιαφθειρομένην», ότι δηλ. πεθαίνει μαζί με το σώμα (Ψευδο-Πλουτάρχου, Περί των αρεσκόντων φιλοσόφοις φυσικών δογμάτων, 899C)! Από εκεί και πέρα, την δοξασία αυτή υιοθέτησαν τον 3ο αιώνα μ.Χ. οι «Θνητοψυχίτες», μια αραβική αίρεση, που παρουσίασε καινοφανείς εις τα πράγματα τού Χριστιανισμού διδασκαλίες (Ευσεβίου Καισαρείας, Εκκλησιαστική Ιστορία, Βιβλίο 6, κεφ.37, P.G. 20, 597B)

   Όπως βλέπετε λοιπόν, αγαπητέ κύριε Κάλλιο, η πηγή τής διδασκαλίας τής Εταιρίας Σκοπιά εις το θέμα τής ψυχής είναι ο Δημόκριτος και ο Επίκουρος οι οποίοι έχουν διατυπώσει επακριβώς την διδασκαλία τού ‘δούλου’ για την ψυχή, 23 ολόκληρους αιώνες πριν εμφανισθούν οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά!
 
   Εν κατακλείδι, αγαπητοί Μάρτυρες τού Ιεχωβά και κύριε Κάλλιο, όχι μόνον το δόγμα σας «δεν έχει μολυνθεί από αρχαίες Ελληνικές ειδωλολατρικές διδασκαλίες και φιλοσοφίες», όχι μόνον η Εταιρία Σκοπιά «δεν έχει επιτρέψει να εισχωρήσει στο δόγμα της καμία από αυτές», όπως εν αγνοία σας ισχυρίζεστε, αλλά αντιθέτως βλέπουμε εις τα έντυπά της να κηρύσσονται εμφανώς Πλατωνικές-ειδωλολατρικές διδασκαλίες!!!

   Εις το σημείο δε αυτό να επισημάνουμε επίσης και το εξής: Εις την πλέον τού ενός αιώνος ιστορία της, η Εταιρία Σκοπιά, όχι μόνον έχει κηρύξει ειδωλολατρικές διδασκαλίες (όπως απεδείξαμε ανωτέρω), αλλά έχει επανειλημμένως κηρύξει ως ‘αγωγός τού Θεού’ σκοτεινές και πλανημένες διδασκαλίες ακόμη και ΣΑΤΑΝΙΚΕΣ διδασκαλίες, πάντα εις το όνομα τού Θεού!!!

   Ας εξετάσουμε προσεκτικά την συγκεκριμένη περίπτωση για να διαπιστώσουμε, πόσες φορές κατά το παρελθόν ο ‘αγωγός τού Θεού’ ‘σέρβιρε’ σκότος ως δήθεν ‘φως τού Ιεχωβά’ και ‘τροφή εν καιρώ’. Να ενημερώσουμε δε εις το σημείο αυτό, ότι η φρασεολογία ‘σέρβιρε’ δεν είναι αυθαίρετη, αλλά ορμάται εκ τής Σκοπιάς τού 1960, σελ.464, με τίτλο άρθρου ‘Ο Άγρυπνος Πιστός και Φρόνιμος Δούλος’  όπου σε φωτογραφία απεικονίζεται ο σερβιτόρος τού ‘δούλου’ ή ο ‘δούλος’ ως σερβιτόρος να σερβίρει σε πιατέλα την ‘λαχταριστή τροφή’ εις τούς πιστούς!

                            ΤΟ ‘ΖΩΗΡΟΤΕΡΟ ΦΩΣ’ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΣΚΟΠΙΑ
               ΜΙΧΑΗΛ-ΧΡΙΣΤΟΣ, ΜΙΧΑΗΛ-ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ, ΜΙΧΑΗΛ-ΧΡΙΣΤΟΣ

«Μιχαήλ...είναι το αποδιδόμενον ενταύθα όνομα εις τον Μέγαν ημών Λυτρωτήν» (Γραφικές Μελέτες, τόμος Γ΄, Ελθέτω η Βασιλεία σου, Ελλ.επανέκδ.1920, σελ. 63, Αγγλ.έκδ.1891, σελ.62). 

   Άρα, αγαπητοί Μάρτυρες τού Ιεχωβά, για τον τότε ‘πιστό και φρόνιμο δούλο’, τον ‘Άγγελο τής Λαοδικείας’, τον Κάρολο Ρώσσελ δηλαδή (Γραφικές Μελέτες, τόμος Ζ΄, Το Τετελεσμένον Μυστήριον, Ελλ.επανέκδ.1919, σελ. 3) το ‘φως’ που προερχόταν από τον Ιεχωβά έλεγε ότι ο Μιχαήλ ήταν ο Χριστός!

   Μετά όμως από 26 σχεδόν χρόνια (1891-1917) που πρωτοεξεδόθη το προαναφερθέν βιβλίο (‘Το Τετελεσμένον Μυστήριον’), ήρθε ξαφνικά ‘ζωηρότερο φως’ και ο Μιχαήλ από Χριστός μετεβλήθη εις Αντίχριστο! ‘Αδύνατον’ θα αναφωνήσουν οι σημερινοί Μάρτυρες τού Ιεχωβά, ‘πραγματικόν’ θα πούμε εμείς που κατέχουμε τα ντοκουμέντα που επιμελώς αποκρύπτονται από τούς σημερινούς ακολούθους τής Σκοπιάς: 

«ΜιχαήλΌστις ως Θεός’, ο Πάπας», (Το Τετελεσμένον Μυστήριον, επανέκδ.1919, σελ.226) ο οποίος όμως Πάπας κατά το ίδιο βιβλίο αναφέρεται ως ‘ο προσωπικός αντιπρόσωπος του Σατανά’: «Ο Επίσκοπος της Ρώμης, ο εμβρυώδης Πάπας, ο προσωπικός αντιπρόσωπος του Σατανά»!!! (σελ.125)

  Μα είναι δυνατόν, αγαπητοί Μάρτυρες, να μεταβληθεί τόσο πολύ η ταυτότητα τού Μιχαήλ και από Χριστός να γίνει Αντίχριστος; Βεβαίως! Διότι η ΙΔΙΑ η Εταιρία Σκοπιά διδάσκει, ότι δεν είναι ‘άκαμτη και δεσμευμένη εις τις απόψεις της’ κι επειδή ‘δείχνει πραότητα και είναι ευδίδακτη’ γι’ αυτό και την ‘χρησιμοποιεί ο Ιεχωβά’ (Σκοπιά, 1957, σελ.359). Να μην ξεχνάμε επίσης και την εξής σημαντική δήλωση τής Σκοπιάς:

«Ενόσω το φως είναι ακόμη αμυδρό, μπορεί να είναι ορατή η γενική διαμόρφωση ενός αντικειμένου, αλλά οι λεπτομέρειές του δεν είναι πάντοτε ευδιάκριτες, καθώς δε αυξάνει το φως, οι λεπτομέρειες αυτές μπορούν να διακρίνωνται με περισσότερη διαύγεια και λαμβάνεται έτσι μία διορθωμένη άποψις». (Σκοπιά, 1957, σελ.358-359).

   Οι λεπτομέρειες λοιπόν διακρίθηκαν με περισσότερη διαύγεια κι έτσι ελήφθη μία διορθωμένη άποψη. Έγινε δε έτσι αντιληπτό, ότι ο Μιχαήλ δεν ήταν τελικά ο Χριστός, αλλά ο Αντίχριστος! Άλλωστε «Το φως φέγγει επί μάλλον και μάλλον, εωσού γίνει τελεία ημέρα» (Παροιμ. δ:18 Εβρ.).

   Μήπως έγινε τελεία ημέρα το 1917 που εξεδόθη ‘Το Τετελεσμένον Μυστήριον’ ή μήπως η Σκοπιά πήγε σε ‘νέα συναρπαστική αλήθεια’; Ποια τελικά είναι η γευστική ‘τροφή εν καιρώ’ (Ματθ. κδ:45) σχετικά με τον Μιχαήλ; Τα ‘μαγειρεία’ τού Μπρούκλιν κατόρθωσαν επιτέλους να την ετοιμάσουν και να την προσφέρουν στούς ‘πεινασμένους’ Μάρτυρες τού Ιεχωβά! Ο Μιχαήλ δεν είναι ο Αντίχριστος! Τότε ποιος είναι; Μήπως είναι ο ίδιος ο Σατανάς; Όχι! Μήπως κανένα πονηρό πνεύμα; Ούτε! Μήπως κάποια καταχθόνια δύναμη, κάποιο διαβολικό τέρας που εξέρχεται από την σκοτεινή άβυσσο; (Αποκ. θ:3) Όχι! Τί συναρπαστικό είναι πράγματι το παιχνίδι τής Σκοπιάς! Ξέρετε, αγαπητοί Μάρτυρες τού Ιεχωβά, ποιος τελικά είναι ο Αρχάγγελος Μιχαήλ; Είναι ο Χριστός!!!  

   Μα είναι δυνατόν; Αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο, είναι ο παλιός ‘εμετός’, το παλαιό ‘ξέρασμα’ τής Σκοπιάς! Και όμως, με λίγο ‘ζωηρότερο φως’ η Οργάνωση μπορεί να επιστρέψει εις αυτό και να πει εις τούς ακολούθους της: Πρέπει να ευθυγραμμισθείτε με τον ‘δούλο’, προσπαθείστε να ‘κολυμβήσετε μέσα στην προσπάθεια να είστε ευθυγραμμισμένος’ (Σκοπιά, 1960, σελ.473). Μην αρχίσετε την ‘επίκριση τών ενεργειών τής Εταιρίας. Αυτό είναι τελεία έλλειψις σεβασμού για το μέσον που χρησιμοποιεί ο Ιεχωβά’, φανερώνει ανωριμότητα (Σκοπιά, 1960, σελ.476). Μην χάνετε ‘ούτε ένα πνευματικό φαγητό’ (Σκοπιά, 1960, σελ.474). Ελάτε να απολαύσετε την αχνιστή ‘τροφή’!

   Όμως πράγματι επέστρεψε η Σκοπιά εις τον παλαιό της ‘εμετό’; Ας διαβάσουμε τα ντοκουμέντα που ακολουθούν: 

«Εν τη μεγάλη ταύτη μάχη ο Μιχαήλ, όστις είναι ο Χριστός Ιησούς,…» (Απελευθέρωσις, έκδ.1926, σελ.248) και 

«Ο τίτλος ή όνομα αρχάγγελος εφηρμόσθη επίσης κατά καιρούς και εις τον Λόγον, όταν υπηρέτει τον Ιεχωβά υπό τινα ειδική ιδιότητα. Εις εκ τών τίτλων του είναιΜιχαήλ το οποίο σημαίνει ως Θεός’. Ο τίτλος, ούτος εν τούτοις, ανήκει ειδικώς εις τον μέγαν και αγαπητόν Υιόν του Θεού» (Δημιουργία, έκδ.1927, σελ.16)

  Έτσι ευρισκόμεθα και πάλι εις το γνωστό αδιέξοδο για όσους επιμένουν οπωσδήποτε και με κάθε θυσία να ευθυγραμμίζονται με τον ‘δούλο’: Το έτος 1917 ευρίσκεται 26 χρόνια μετά το 1891. Άρα το ‘φως’ που ‘έλαμψε’ εις το ‘Τετελεσμένο Μυστήριο’ είναι 26 χρόνια νεώτερο, δεν είναι έτσι αγαπητοί Μάρτυρες τού Ιεχωβά; Επομένως και η ‘διορθωμένη άποψη’, ότι ο Μιχαήλ δεν είναι ο Χριστός, αλλά ο Αντίχριστος, πρέπει να είναι ‘αλήθεια που απεκαλύφθη με το ζωηρότερο φως’ τού 1917.

    Όμως τα έτη 1926-1927 ευρίσκονται 9-10 χρόνια μετά το 1917. Αφού και τότε ‘έλαμψε’ ο ‘ναός’, δηλαδή η Οργάνωση, πρέπει ΕΚΕΙΝΟ το ‘φως’ να είναι οπωσδήποτε ‘ζωηρότερο’, διότι το «Το φως φέγγει επί μάλλον και μάλλον» (Παροιμ. δ:18 Εβρ.). Εις ποίαν όμως ‘αλήθεια’ οδήγησε το ‘φως’ τού 1926-1927; Εις το ότι ο Μιχαήλ είναι ο Χριστός και όχι ο Αντίχριστος! 

        ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ.ΚΑΛΛΙΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ

   Ποιος, αγαπητοί Μάρτυρες τού Ιεχωβά, ξεγέλασε τη Σκοπιά τόσα χρόνια και κήρυττε διδασκαλία σκότους; Τίνος όργανο έγινε για 10 ολόκληρα χρόνια; Επίσης εδώ πλανάται και ένα αμίληκτο ερώτημα που κάποια στιγμή θα πρέπει να προβληματίσει ΟΛΟΥΣ τούς υγειώς σκεπτομένους Μάρτυρες τού Ιεχωβά και εις το οποίο θα πρέπει κάποια στιγμή να δώσουν (ΕΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ) ικανοποιητική απάντηση:

ΓΙΑΤΙ Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΚΟΠΙΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Ή ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ‘ΖΩΗΡΟΤΕΡΟΥ ΦΩΤΟΣ’, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΕΙΣ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΙ ΕΙΣ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΤΗΣ;;;

   Έχετε εσείς, αγαπητέ κύριε Κάλλιο, ή οποισδήποτε Μάρτυρας τού Ιεχωβά, να κάνετε κάποιο σχόλιο επ’ αυτού; Αναμένουμε...

   Μα το ότι ο Μιχαήλ είναι ο Χριστός δεν είναι η παλαιά άποψη τής Σκοπιάς, η άποψη τού έτους 1891; Μάλιστα. Ώστε λοιπόν, το ‘ζωηρότερο φως’ τού Μπρούκλιν οδήγησε τούς Μάρτυρες τού Ιεχωβά 36 περίπου χρόνια πίσω, δηλαδή εις το σκότος τού 1891; Αυτά μάς υπενθυμίζουν δύο Αγιογραφικές ρήσεις: «Ως ο κύων επιστρέφει εις τον εμετόν αυτού, ούτως ο άφρων επαναλαμβάνει την αφροσύνην αυτού» (Παροιμ. κστ:11 Εβρ.) και «Συμβέβηκε δε αυτοίς το τής αληθώς παροιμίας Κύων επιστρέψας επί το ίδιον ξέρασμακαι Υς λουσαμένη εις κύλισμα βορβόρου» (Β΄ Πέτρ. β:22) δηλαδή «Συνέβη δε εις αυτούς αυτό που λέγεται εις την αληθινή παροιμία ‘Σκύλος που επέστρεψε εις τον εμετό του’ και ‘Γουρούνι που λούσθηκε για να κυλισθεί πάλι στον βόρβορο’».

   Ο Χριστός δεν είναι αυτός που είπε, ότι όταν στείλει εις την Εκκλησία το Άγιο Πνεύμα θα μείνει εις τον αιώνα και θα την οδηγήσει εις πάσαν την αλήθεια; (Ιωάν. ιδ: 16 και ιστ: 13) Εις αυτά τα χωρία δεν είναι εμφανές, ότι η Εκκλησία λέει ΠΑΝΤΑ την αλήθεια; Αυτό δεν είναι ένα από τα βασικα χαρακτηριστικά τής Εκκλησίας; Η Σκοπιά τώρα λέει ΠΑΝΤΑ την αλήθεια ή κατά καιρούς κηρύττει πλάνες και σκότος εις το όνομα τού Θεού;

          Η ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΚΑΡΟΛΟΥ ΡΩΣΣΕΛ ΓΙΑ ΤΟ ‘ΖΩΗΡΟΤΕΡΟ ΦΩΣ’

   Ο Κάρολος Ρώσσελ το 1881 προέβη εις μίαν ειλικρινή και αληθή δήλωση την οποίαν κάθε Μάρτυρας τού Ιεχωβά πρέπει να διαβάσει και να την βάλει εις την καρδιά του. Αυτή η δήλωση εδημοσιεύθη εις το περιοδικό Σκοπιά τής Σιών τον Φεβρουάριο τού 1881 κι έχει ως εξής:
«If we were following a man undoubtedly it would be different with us; undoubtedly one human idea would contradict another and that which was light one or two or six years ago would he regarded as darkness now: But with God there is no variableness. neither shadow of turning. And so it is with truth; any knowledge or light coming from God must be like its author. A new view of truth never can contradict a former truth. ‘New light’ never extinguishes older ‘light’, but adds to it. If you were lighting up a building containing seven gas jets you would not extinguish one every time you lighted another, but would add one light to another and they would be in harmony and thus give increase of light: So is it with the light of truth: the true increase is by adding to, not by substituting one for another». (Σκοπιά, Φεβρουαρίου 1881, σελ.188)

«Εάν ακολουθούσαμε ανθρώπους τα πράγματα θα ήσαν διαφορετικά για εμάς. Χωρίς αμφιβολία, μία ανθρώπινη ιδέα θα ερχόταν εις σύγκρουση με κάποιαν άλλη, και εκείνο που θα ήταν φως δύο ή έξη χρόνια πριν, τώρα θα εθεωρείτο λάθος. Αλλά εις τον Θεό δεν υπάρχει αλλοίωσις και σκιά μεταβολής· Έτσι συμβαίνει και με την αλήθεια. Κάθε γνώση ή φως προερχόμενο από τον Θεό πρέπει να είναι όπως ο Δημιουργός του. Μία νέα άποψη τής αλήθειας δεν μπορεί να διαψεύδει μια προηγούμενη αλήθεια. Το ‘νέο φως’ ποτέ δεν καταργεί το παλαιότερο ‘φως’ αλλά προσθέτει εις αυτόΕάν επρόκειτο να φωτίσετε ένα κτήριο που διαθέτει επτά λάμπες αερίου, δεν θα σβήνατε την κάθε μία κάθε φορά που θα ανάβατε την επόμενη, αντιθέτως θα προσθέτατε το ένα φως εις το άλλο αρμονικά και έτσι θα αυξάνατε τον φωτισμό. Έτσι συμβαίνει και με το φως τής αληθείας. Η πραγματική αύξηση επιτυγχάνεται με το να προσθέτουμε εις αυτό και όχι με το να αντικαθιστούμε το ένα με κάποιο άλλο».

           ΡΩΣΣΕΛ: Ο ΣΑΤΑΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΡΟΣ ΖΩΗΡΟΤΕΡΟ ΦΩΣ!

«...ο Σατανάς ζητεί να προξενήση ζημίαν εις την νέαν κτίσιν δια τής παραστάσεως εαυτού ως αγγέλου, ή αγγελιαφόρου φωτός...μεταμορφοί εαυτόν, και αντί να προσπαθή, όπως οδηγήση έτι μάλλον κατ’ ευθείαν προς τας δεισιδαιμονίας και το σκότος, υποκρίνεται ότι είναι οδηγός, οδηγών προς μεγαλύτερον φως» (Γραφικές Μελέτες, τόμ.ΣΤ΄, Η Καινή Κτίσις, επανέκδ.1904, σελ.626).

   Δέχονται οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά την άποψη τού ιδρυτού τους για την ερμηνεία που έδινε ως προς το ‘ζωηρότερο φως’ καθώς και ότι ο Σατανάς είναι αυτός που εμφανίζεται ως άγγελος φωτός και οδηγεί τούς ανθρώπους εις μεγαλύτερο φως; Δέχονται ότι το ‘ζωηρότερο φως’ δεν αντικαθιστά ή δεν καταργεί μία προγενέστερη διδασκαλία;  

   Εσείς, αγαπητέ κύριε Κάλλιο, συμφωνείτε με τον ιδρυτή σας ή όχι;

            ΣΑΤΑΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΩΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ !!!
   ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΕΚ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΕΚ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ, ΕΚ ΤΟΥ ΘΕΟΥ κτλ

«Καίτοι αι ούσαι εξουσίαι, αι τού παρόντος κόσμου κυβερνήσεις, ετάχθησαν ή ωρίσθησαν υπό τού Θεού...» (Γραφικές Μελέτες, τόμ.Α΄, Το Σχέδιο τών Αιώνων, επανέκδ.1916, σελ.302).

«Το αυτό επίσης αληθεύει και δια την Βασιλείαν τού Θεού· αύτη υπήρξεν εν εμβρυώδει μορφή επί δέκα εννέα εκατονταετηρίδας· αλλά και αύτη μετά τού κόσμου εν γένει εγένετο υποτελής εις τας υπερέχουσας εξουσίας τας υπό Θεού τεταγμένας» (Γραφικές Μελέτες, τόμ.Β΄, Ο Καιρός εστιν Εγγύς, επανέκδ.1923, σελ.112)

   Η Γραφική αλήθεια τής εποχής τού Ρώσσελ, όπως αποδεικνύουν και τα γραπτά του, είναι ότι παραδέχεται την νομιμότητα τών εθνικών κυβερνήσεων, και ότι επίσης οι ‘υπερέχουσες εξουσίες’ τού Ρωμ. ιγ:1 είναι οι πολιτικές κυβερνήσεις και ότι αυτές ετάχθησαν υπό τού Θεού. Όμως ο δεύτερος πρόεδρος τής Εταιρίας Σκοπιά, Ιωσήφ Ρόδερφορδ, εις την δεκαετία τού 1920 άρχισε να διακηρύττει, ότι η ‘βασιλεία’ γεννήθηκε εις τούς ουρανούς και ότι οι εθνικές κυβερνήσεις ανήκουν εις την οργάνωση τού διαβόλου, που συμβολίζεται με το θηρίο τής Αποκαλύψεως:

«Διότι ο άρχων (η εξουσία) είναι τού Θεού υπηρέτης εις σε προς το καλόν. Εάν όμως πράττης το κακόν, φοβού διότι δεν φορεί ματαίως την μάχαιραν· επειδή τού Θεού υπηρέτης είναι, εκδικητής δια να εκτελή την οργήν κατά τού πράττοντος το κακόν» (Σκοπιά, 1929, σελ.196)

«Ο Κύριος, εκ τών στηλών τής Σκοπιάς (Ιανουαρίου 1, 1921), απεκάλυψεν εις τον λαόν του την αληθή συμβολικήν του σημασίαν τού όρου θηρίον’, ως ούτος χρησιμοποιείται εις τα Γραφάς, δεικνύων ότι ο όρος αυτός εφαρμόζεται εις το ορατόν μέρος τής οργανώσεως τού Σατανά, οι κυβενητικοί παράγοντες τής οποίας είναι οι μεγάλοι επιχειρηματίαι, οι πολιτικοί και ο κλήρος» (Φως, τόμ.Α΄, έκδ.1930, σελ.192-193)  

«Καθ’ όλους τούς αιώνας ο Σατανάς επλάνησε τούς ανθρώπους, καταπείσας αυτούς να πιστεύουν, ότι το θηρίοναποτελεί τας υπερέχουσας εξουσίας και ότι τοιαύται εξουσίαι πηγάζουν εκ τού Ιεχωβά (Ρωμ. ιγ:1). Ουδέποτε κράτος επί τής γης κατέπεισε τόσον τούς ανθρώπους να πιστεύουν εις το ψεύδος αυτό, όσον η Βρετανική Αυτοκτρατορία» (Φως, τόμ.Β΄, έκδ.1930, σελ.34).

«Η δήλωσις τού Παύλου, Πάσα ψυχή εξουσίαις υπερεχούσαις υποτασσέσθω· ου γαρ εστίν εξουσία ειμή από Θεού τεταγμέναι εισίν’, επανειλημμένως εφηρμόσθη κακώς. Κατ’ ουδένα λόγον αύτη είναι δυνατόν ν’ αναφέρεται εις οιονδήποτε μέρος τής Σατανικής οργανώσεως. Η δήλωσις τού Παύλου πρέπει να εφαρμοσθή και εφαρμόζεται αποκλειστικώς εις την οργάνωσιν τού Θεού. Αι εθνικαί κυβερνήσεις τής γης ουδέποτε ετάχθησαν υπό τού Θεού’. Ο Σατανάς υπήρξε ο Θεός των εις πρόκλησιν τού Ιεχωβά· τούτο πλήρως υποστηρίζεται υπό τών λόγων τού Ιησού και τών αποστόλων» (Φως, τόμ.Β΄, έκδ.1930, σελ.331).

  Η καινούργια άποψη οδήγησε την Εταιρία Σκοπιά εις νέαν ερμηνεία τού Ρωμ. ιγ:1. Το 1930 λοιπόν, εδήλωσε, ότι οι ‘υπερέχουσες εξουσίες’ που αναφέρονται από τον Απόστολο είναι η ιεραρχία εις την ‘θεοκρατία’ και ότι ο Σατανάς είχε πλανήσει τούς ανθρώπους και τούς έκανε να πιστεύουν, ότι εις το Ρωμ. ιγ:1 πρόκειται για τις εθνικές κυβερνήσεις! 
 
   Βεβαίως, ευκόλως εδώ κατανοούμε, ότι μεταξύ τών ανθρώπων που επλάνησε ο Σατανάς ήτο και ο πρώτος πρόεδρος και ιδρυτής τής Εταιρίας Σκοπιά Κάρολος Ρώσσελ, εφόσον, συμφώνως προς τα γραπτά του που παραθέσαμε ανωτέρω, πίστευε ΚΑΙ αυτός ότι οι ‘υπερέχουσες εξουσίες’ τού Ρωμ. ιγ:1 ήσαν οι εθνικές κυβερνήσεις και ότι αυτές ετάχθησαν υπό τού Θεού!

   Το ‘φως’ όμως αργότερα ήρθε ‘ζωηρότερο’ κι έτσι σε Σκοπιά τής δεκαετίας τού 1940 διαβάζουμε, ότι τελικά δεν είναι ΟΥΤΕ οι ανθρώπινες κυβερνήσεις αλλά ΟΥΤΕ και η ιεραρχία τής ‘θεοκρατίας’ οι ‘υπερέχουσες εξουσίες’ τού Ρωμ. ιγ:1, αλλά ο Ιεχωβά και ο Ιησούς Χριστός!

«Δια τών σταθερών και τακτικών δημοσιεύσεων τής Εταιρίας Σκοπιά ο Βασιλεύς Χριστός κατέδειξε σαφώς την αποστολή τού υπολοίπου εκ μέρους τού Ιεχωβά Θεού να είναι μάρτυρες...διεσαφήνισεν εις το υπόλοιπόν του ότι ο Ιεχωβά και ο Χριστός είναι οι υπερέχουσαι εξουσίαι εις τας οποίας πρέπει να είναι υποκείμενοι και ευπειθείς» (Σκοπιά, 15.03.1945, σελ.9)

   Όμως το θέμα, αγαπητοί Μάρτυρες τού Ιεχωβά, έχει και συνέχεια, εφόσον ‘το φως λάμπει επί μάλλον και μάλλον’ (Παρ. δ:18). Ας πάρουμε μία γεύση από την Γραφική ‘αλήθεια’ εις την οποίαν οδηγήθηκε η Σκοπιά ως συνέπεια τής ελάμψεως που ήρθε εις τον ‘ναό’:

«Κατόπιν, ευθύς αμέσως, ο Παύλος μεταβαίνει στην εξέτασι τού θέματος περί υπερεχουσών εξουσιών’, κι έτσι συγκεντρώνει το βλέμμα του, όχι σε ό,τι είναι μέσα στην εκκλησία, αλλά σε ό,τι είναι έξω απ’ αυτήν. Επομένως, οι υπερέχουσες εξουσίες έχουν το πλαισίωμά τους λογικά στον κόσμο που είναι έξω από την εκκλησία. Δεν μπορούμε βέβαια, να κλείσωμε τα μάτια μας στο γεγονός ότι υπάρχουν εξουσίες έξω από τη Χριστιανική εκκλησία» (Σκοπιά, 15.03.1963 σελ.171, η υπογράμμιση δική μας)

«Όλοι οι μάρτυρες του Ιεχωβά διδάσκονται να σέβωνται την πολιτική εξουσία, εφ’ όσον το εδάφιον Ρωμ. 13:1 λέγει: Πάσα ψυχή ας υποτάσσηται εις τας ανωτέρας εξουσίας, δηλαδή στις πολιτικές κυβερνήσεις»  (Σκοπιά, 15.12.1975, σελ.741)  

   Ποιες είναι λοιπόν, αγαπητοί Μάρτυρες τού Ιεχωβά, οι ‘υπερέχουσες εξουσίες’ τού Ρωμ. ιγ:1; Ευρίσκονται ‘εντός τής Οργανώσεως’, είναι δηλαδή οι αξιωματούχοι τής ‘θεοκρατίας’ τού Μπρούκλιν, όπως πίστευε ο Ιωσήφ Ρόδερφορδ, ή μήπως ευρίσκονται ‘εκτός τής Οργανώσεως’ και είναι οι πολιτικές κυβερνήσεις; Ο Παύλος, λέγει η Σκοπιά, αναφέρεται ‘όχι σε ό,τι είναι μέσα στην εκκλησία, αλλά σε ό,τι είναι έξω απ’ αυτήν’, δηλαδή οι ‘υπερέχουσες εξουσίες’ είναι οι πολιτικές κυβερνήσεις και όχι οι ‘εξουσίες’ εντός τής Οργανώσεως!

   Όμως αυτό είναι παλαιό ‘φως’, τού 1886 και τού 1889, επί εποχής Καρόλου Ρώσσελ δηλαδή. Γνωρίζουμε δε ότι το ‘φως’ τού 1930, δηλαδή η διδαχή ότι οι ‘υπερέχουσες εξουσίες’ τού Ρωμ. ιγ:1 νοούνται ΜΕΣΑ εις την Οργάνωση και ΟΧΙ ΕΞΩ από αυτήν, διακηρύχθηκε με τόση βεβαιότητα, ώστε να χαρακτηρισθεί η αντίθετη άποψη που κυριαρχούσε προηγουμένως εις την Εταιρία ως ‘διαστροφή τής Γραφής’ και ως ‘διαβολική διδασκαλία’! Ας αναγνώσουμε το αντίστοιχο ντοκουμέντο που αποδεικνύει τού λόγου το ασφαλές:

«Εν έτει 1918 μ.Χ. οι πνευματικοί Ισραηλίτες ενέδωσαν εις την πολιτικήν επέμβασιν τού κόσμου εις τας χριστιανικάς αυτών ενεργείας. Απεσύρθησαν εκ τού δημοσίου αυτών εκπαιδευτικού έργου κατά μέγα μέρος εξαιτίας τής θρησκευτικής διδασκαλίας ήτις εισέτι κυριαρχεί, και ήτις είναι ότι οι πολιτικοί επίσημοι τής ορατής οργανώσεως τού Σατανά είναι αι υπερέχουσαι εξουσίαι’ εις τας οποίας όλαι αι χριστιανικαί ψυχαί δέον να υπόκεινται, ως προστάσσεται εις Ρωμαίους ιγ:1. Δια τής τοιαύτης διαστροφής τής Γραφής η θρησκευτική Ιεραρχία εν εξουσία ικανώθη να ενεργή ως πνευματικός σύμβουλος τών πολιτικών εξουσιών» (Η αλήθεια ελευθερώσει υμάς, σελ.288-289 η υπογράμμιση δική μας)

   Θαυμάστε λοιπόν, αγαπητοί Μάρτυρες τού Ιεχωβά, τον αγωγό τού Θεού και την επιστροφή του εις αυτήν ακριβώς την διαβολική, όπως την είχε Ο ΙΔΙΟΣ χαρακτηρίσει, διδασκαλία, την οποίαν δεν διστάζει τώρα να προσφέρει ως τροφή εν καιρώ εις τούς ανυποψίαστους ακολούθους του

   Εάν όμως η σημερινή άποψη είναι σωστή, τότε η διδαχή της εις το διάστημα τών ετών 1930-1963 ήταν εσφαλμένη και διαβολική. Και για να το πληροφορηθεί κάποιος αυτό δεν χρειαζόταν ‘νέο φως’, αλλά επιστροφή εις το ‘παλαιό φως’. Το ερώτημα που πλανάται, αγαπητοί ακόλουθοι τού ‘δούλου’ είναι αυτό που ήδη προαναφέραμε εις το οποίο θα πρέπει κάποια στιγμή να δώσετε (ΕΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ) ικανοποιητική απάντηση:

ΓΙΑΤΙ Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΚΟΠΙΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Ή ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ‘ΖΩΗΡΟΤΕΡΟΥ ΦΩΤΟΣ’, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΕΙΣ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΙ ΕΙΣ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΤΗΣ;;;

   Και φθάσαμε αισίως εις την σημερινή άποψη τής Σκοπιάς που είναι, ότι ναι μεν το ‘θηρίο’ τής Αποκαλύψεως με τα επτά κεφάλαια και τα δέκα κέρατα είναι «το παγκόσμιο σύστημα πολιτικής διακυβέρνησης» που λαμβάνει την εξουσία από τον Σατανά (Σκοπιά, 01.06.1986, σελ.5), αλλά αυτές οι ‘Σατανικές’ κυβερνήσεις αποτελούν ακόμη και σήμερα (μετά δηλαδή την ίδρυση τής ‘Βασιλείας τού 1914’), «διευθέτηση τού Θεού» και θα συνεχίσουν να αποτελούν διευθέτηση τού Θεού, έως ότου αναλάβει πλήρως η Βασιλεία τού Θεού την διαχείρηση τών ανθρωπίνων υποθέσεων (Σκοπιά, 01.11.1990, σελ.14, παρ.18, 01.07.1994, σελ.20, παρ.9, Ενόραση, τόμ.1, σελ.249) και αυτές οι ‘Σατανικές’ κυβερνήσεις ενεργούν επίσης ως ‘διάκονοι τού Θεού’ εφόσον προσφέρουν υπηρεσίες εις τον λαό (Ενόραση, τόμ.1, σελ.250, 766, Ξύπνα, 08.12.2003, σελ.11, Σκοπιά, 01.03.1976, σελ.143, παρ.12, 01.08.2000, σελ.4-5, 15.06.1997, σελ.30, 01.05.1996, σελ.10, Ξύπνα, 08.03.1996, σελ.22, Γνώση, κεφ.14, σελ.132, παρ.8).

  Την σημερινή εποχή, λοιπόν, καλούνται οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά να θεωρούν τις κυβερνήσεις εκτός από ‘διακόνους’ ακόμη κι ως ‘εκπροσώπους τού Θεού’ (!!!) (Ξύπνα, 08.03.1996, σελ.22), να υπακούουν εις αυτές και να προσεύχονται για τούς άρχοντες καθώς και για την επιτυχία τού έργου τους! (Σκοπιά, 01.11.1990, σελ.12, παρ.8)

   Εάν όμως η σημερινή διδαχή είναι εσφαλμένη, τότε ο Διάβολος δεν επλάνησε μόνον την Εταιρία ΠΡΙΝ από το 1930 αλλά και την ΣΗΜΕΡΙΝΗ της ηγεσία!!! Όμως, όπως και να έχει το πράγμα ΕΝΑ είναι βέβαιο:

   Η Εταιρία Σκοπιά επιστρέφει για μίαν ακόμη φορά εις το παλαιό της ξέρασμα (Παρ. κστ:11) ισχυριζόμενη ότι έλαβε νέον φως’! Μόνο που οι λεπτομέρειες αυτού τού νέου φωτός ξενίζουν λιγάκι!

   Απεδείξαμε λοιπόν, κύριε Κάλλιο και αγαπητοί Μάρτυρες τού Ιεχωβά, με σωρεία ντοκουμέντων, ότι η Εταιρία Σκοπιά διδάσκει όχι μόνον ειδωλολατρικές διδασκαλίες, αλλά έχει επανειλημμένως κηρύξει εις το όνομα τού Θεού ΣΑΤΑΝΙΚΕΣ διδασκαλίες, τις οποίες ενώ είχε παλαιότερα αποκηρύξει, εξαιτίας τού ‘ζωηρωτέρου φωτός’ (Παροιμ. δ:18) τις επανέφερε ως ‘τροφή εν καιρώ’ (Ματθ. κδ:45)!!!

5 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια για τη σπουδαία δουλειά σας! Μακάρι να φωτιστούν από τις μελέτες σας, όχι μόνο οι αιρετικοί, αλλά και εμείς οι ορθόδοξοι να κατανοήσουμε καλύτερα την πίστη μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εξαιρετική και τεκμηριωμένη δουλειά. Συγχαρητήρια!

    Ιω.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καταπληκτική δουλειά, συνεχίστε μην τους φοβάστε είναι πολύ εύκολο να ισοπεδώσεις έναν ξερόλα ΜΤΙ, διότι αυτό είναι, ξερόλες παπαγάλοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπραβο σας η αληθεια πρεπει να λεγετε και οχι να διαστρεβλωνετε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. http://www.veoh.com/watch/v35410633XfMTKJtw
    http://www.veoh.com/watch/v34604237kE6hFaj2
    http://www.youtube.com/watch?v=_czdDJRrAUA
    http://www.youtube.com/watch?v=MFdFF1gYVP0
    http://www.youtube.com/watch?v=LZrFKbmlEz8

    Η δήθεν "καθαρή" οργάνωση τής Σκοπιάς, ξεσκεπάζεται για μια φορά ακόμα, σε όλη της τη σαπίλα, αποδεικνύοντας ότι δεν υπάρχει θρησκεία που να αποτελείται μόνο από "καθαρούς", και ακόμα αποδεικνύοντας ξεκάθαρα ότι οι λόγοι που παρουσιάζει η Σκοπιά για την αντιχριστιανική συνήθεια τής αποκοπής,...
    Η δήθεν "καθαρή" οργάνωση τής Σκοπιάς, ξεσκεπάζεται για μια φορά ακόμα, σε όλη της τη σαπίλα, αποδεικνύοντας ότι δεν υπάρχει θρησκεία που να αποτελείται μόνο από "καθαρούς", και ακόμα αποδεικνύοντας ξεκάθαρα ότι οι λόγοι που παρουσιάζει η Σκοπιά για την αντιχριστιανική συνήθεια τής αποκοπής, είναι φτηνές δικαιολογίες, που όχι μόνο δεν οδηγούν σε "κάθαρση", αλλά δημιουργούν πολλούς κρυφούς αμαρτωλούς μέσα στις τάξεις της.

    Οι οπαδοί των αιρέσεων συνηθίζουν συστηματικά να καυχώνται για τον ενάρετο βίο των μελών της «Ομολογίας» τους και συγχρόνως να στιγματίζουν τα μέλη της ιστορικής Εκκλησίας ως κατάφορτα από αμαρτίες και πάθη.

    Αρέσκονται, μάλιστα, αφ' ενός μεν να μεγαλοποιούν τα λεγόμενα εκκλησιαστικά σκάνδαλα, αφ' ετέρου δε να προβάλλουν κάποια παραδείγματα ανθρώπων οι όποιοι δημόσια ομολογούν ότι προσχωρώντας στην συγκεκριμένη «Ομολογία» τους αυτόματα απαλλάχθηκαν από φοβερά πάθη, όπως το πάθος του τσιγάρου, των ναρκωτικών, του αλκοολισμού, της σαρκολατρείας κ. α. Οι ομολογίες αυτές προβληματίζουν πολλούς και τους κάνουν να διερωτώνται, μήπως στην συγκεκριμένη αίρεση υπάρχει όντως η αλήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή