Ιερά Μητρόπολη Σιδηροκάστρου. Ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας.

Κυριακή, 9 Αυγούστου 2015

Απαγορεύει η Αγία Γραφή την προσφώνηση "Πατέρα"







Οι διάφορες αιρετικές ομάδες που εμφανίστηκαν τον 19ο και 20ο αιώνα στη Δύση κατηγορούν την Ορθόδοξη Εκκλησία, επειδή αποκαλεί τους Αγίους της ,αλλά και τους Ιερείς, με τον τίτλο < Πατέρες > ή < πάτερ > !
Όπως έχουμε δει σε πολλές περιπτώσεις, οι αιρετικές ομάδες, παραθέτουν τα χωρία της Αγίας Γραφής αποσπασματικά, αποκομμένα από τη συνάφεια, πολλές φορές ΑΛΛΟΙΩΜΕΝΑ ( κακομεταφρασμένα ) για να δικαιολογήσουν τις απίστευτες πλάνες τους.
Έτσι επικαλούνται το χωρίο Ματθ , κεφ 23: 9
Εμείς όμως θα το παραθέσουμε ολόκληρο γιατί η Αγία Γραφή, ο Λόγος του Θεού, θα εκθέσει πάλι ανεπανόρθωτα τους ψευτοποιμένες των αιρέσεων και θα τους αναδείξει ως ΨΕΥΤΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ.
Σημειώνουμε ότι η Ορθόδοξη ερμηνεία της Εκκλησίας τονίζει ότι κάποιοι όροι μέσα στην Αγία Γραφή έχουν απόλυτη σημασία, και οι ίδιοι όροι έχουν ( αλλού ) σχετική σημασία . Ας το δούμε λοιπόν αναλυτικά :
Ματθ , κεφ 23 , 6- 12 :

Τους αρέσουν οι καλύτερες θέσεις στα δείπνα και τα πρώτα καθίσματα στη συναγωγή, να τους χαιρετούν με σεβασμό στην αγορά και να τους φωνάζουν οι άνθρωποι < διδάσκαλε, ραββί > . Εσείς όμως να μη δεχτείτε να σας αποκαλούν < δάσκαλε >, γιατί ένας είναι ο ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ σας ο Χριστός και εσείς όλοι είστε αδελφοί. Και < πατέρα > μην ονομάσετε κανέναν στη γη, γιατί ένας είναι ο Πατέρας σας , ο ουράνιος. Μην ονομαστείτε < ηγήτορες , καθηγητές > , γιατί ο ηγέτης ( ηγήτορας , ο καθηγητής ) σας είναι ένας : ο Χριστός. Ο πιο σημαντικός από εσάς να είναι υπηρέτης σας.Γιατί όποιος υψώσει τον εαυτό του θα ταπεινωθεί και όποιος ταπεινώσει τον εαυτό του θα υψωθεί.

Αν ερμηνεύσουμε σχολαστικά και κατά γράμμα τις απαγορεύσεις του Ιησού, τότε όλοι οι άνθρωποι που χρησιμοποιούμε τους τίτλους < δάσκαλος >, < πατέρας >, < καθηγητής >, είτε για τον ευατό μας  είτε για άλλους,είμαστε < καταδικασμένοι > από τον Χριστό ! Στην ουσία, όμως, μια τέτοια φρικτή, απάνθρωπη, σχολαστική ερμηνεία ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ το ΨΕΥΔΟΣ , την ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ, την ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΙΑ που κρύβεται πίσω από τις ψεύτικες διδασκαλίες των αιρέσεων. 

Τι λέει όμως η Αγία Γραφή γι' αυτές τις απαγορεύσεις ; Είναι σχετικές ή απόλυτες ;
Ας δούμε και μερικά άλλα χωρία :
Ιωάννη , κεφ 13,  13 : Εσείς με φωνάζετε  Διδάσκαλε και Κύριε και σωστά το λέτε, γιατί είμαι !
Α' Κορινθίους , κεφ 8, 4- 6 : Σχετικά, λοιπόν, με το ζήτημα αν πρέπει να τρώμε τα ειδωλόθυτα , ξέρουμε ότι τα είδωλα  δεν αντιπροσωπεύουν τίποτα μέσα στο κόσμο, κι ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΟΣ ΘΕΟΣ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ. Γιατί κι αν πράγματι υπάρχουν δυνάμεις, είτε στον ουρανό, είτε πάνω στη γη, που ονομάζονται ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ < θεοί > -  και πραγματικά οι < θεοί > αυτοί είναι πολλοί και οι < κύριοι > είναι πολλοί -  ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΡΑ ΕΝΑΣ ΘΕΟΣ, Ο ΠΑΤΕΡΑΣ, που είναι ο δημιουργός των πάντων (  σύγκρινε : Ιωάννη, κεφ 1, 1 - 3  )και ο σκοπός της ύπαρξής μας και ΕΝΑΣ ΚΥΡΙΟΣ, Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ, μέσω του οποίου δημιουργήθηκαν ΤΑ ΠΑΝΤΑ και δόθηκε σε εμάς η νέα ζωή ! 

Είναι , λοιπόν, ξεκάθαρο, ότι οι όροι < θεός > και < κύριος > είναι σε χρήση σε όλους τους λαούς, άρα υπάρχει ο ΕΝΑΣ και μοναδικός ΘΕΟΣ και ΚΥΡΙΟΣ των Χριστιανών, αλλά υπάρχουν οι  < θεοί > των πολυθεϊστικών θρησκειών και οι < κύριοι >, που συνήθως είναι οι ηγέτες των Κρατών. Άρα , όταν χρησιμοποιούμε μια λέξη, άλλοτε την χρησιμοποιούμε ΑΠΟΛΥΤΑ για να ονομάσουμε τον αληθινό Θεό και άλλοτε την χρησιμοποιούμε σχετικά για να ονομάσουμε άλλες περιπτώσεις. Για παράδειγμα :

Κύριε, φώναζε ο δούλος στο αφεντικό του. Μήπως αμάρτανε , επειδή ένας είναι ο Κύριος ; Μήπως θεωρούσε το αφεντικό του ως < θεό > ;

Κύριε τάδε, προσφωνούμε σε ομιλίες, διαλέξεις, δικαστήρια, κάθε άνθρωπο; Διαπράττουμε αμάρτημα  που χρησιμοποιούμε τη λέξη < κύριος >, που αποδίδεται μόνο στο Θεό ; Όχι, βέβαια ! Γιατί το χρησιμοποιούμε με σχετική έννοια...

Κύριε, φωνάζει ο μαθητής το δάσκαλό του, τον καθηγητή του. Μήπως και αυτό είναι αμάρτημα ; Όχι, γιατί χρησιμοποιούμε τον όρο σχετικά, και όχι απόλυτα !

Πατέρα , προσφωνούμε τον φυσικό μας πατέρα. Μήπως είναι αμάρτημα ; Μήπως το απαγόρευσε ο Χριστός ; Μήπως αρνούμαστε τον Χριστό ; Ουράνιος Πατέρας ( απόλυτα ) είναι μόνο ο Θεός, αλλά με σχετική έννοια πατέρες  είναι οι φυσικοί γονείς μας και  πνευματικοί μας πατέρες είναι οι Απόστολοι, οι Άγιοι, οι Επίσκοποι, οι Ιερείς κλπ.

δάσκαλος και καθηγητής ( δύο λέξεις , που φαινομενικά απαγόρευσε ο Χριστός στους χριστιανούς ) χρησιμοποιούνται από όλους μας στο σχολείο και στο Πανεπιστήμιο,γιατί έχουν σχετική έννοια, όχι απόλυτη. Κανένας δεν θεωρεί τους δασκάλους τους ή τους καθηγητές του ως < θεούς >, ώστε να συγκριθεί με τον ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟ, ΚΑΘΗΓΗΤΗ, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΗΓΕΤΗ, ΠΑΤΕΡΑ, τον ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ.

Το συγκλονιστικό είναι ότι ήδη στη πρώτη Εκκλησία υπήρχαν ( παρά τη φαινομενική απαγόρευση ) ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ !

Α' Κορινθίους, κεφ 12,28Γι' αυτό στην ΕΚΚΛΗΣΙΑ  ο Θεός ( Σημείωση : ο Ιησούς Χριστός έκανε την τοποθέτηση! Άλλη μια ταύτιση του Θεού με τον Ιησού Χριστό )  τοποθέτησε  τον καθένα στην ορισμένη θέση του : πρώτα έρχονται οι Απόστολοι, σε δεύτερη θέση οι προφήτες, σε τρίτη οι ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ...

 Δηλαδή η < απαγόρευση > είναι μόνο για το < πάτερ > ;  Το χωρίο που επικαλούνται < απαγορεύει > και τη χρήση του όρου < διδάσκαλοι > και < καθηγητές > ,ενώ συνειρμικά < απαγορεύεται > και η χρήση της λέξης  < κύριε > ! Αλλά η Εκκλησία χρησιμοποιεί τον όρο < διδάσκαλοι > στα πρωτοχριστιανικά χρόνια και αναφέρεται μέσα στη Καινή Διαθήκη !

ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ ΟΤΙ :

Οι αιρέσεις ΑΠΟΚΟΒΟΥΝ τα χωρία της Αγίας Γραφής και τα παρουσιάζουν ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ

Οι αιρέσεις δεν έχουν το ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ και γι' αυτό συνεχώς ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ


Οι αιρέσεις , ερμηνεύοντας σχολαστικά και κατά γράμμα τα λόγια της Αγίας Γραφής, σκοτώνουν το Πνεύμα των ιερών κειμένων  και ομοιάζουν με τους Γραμματείς και Φαρισαίους της Καινής Διαθήκης. Οδηγούν τα μέλη τους σε μια ψυχοκτόνα , επιφανειακή γνώση της Αγίας Γραφής, ενώ χάνουν την ΟΥΣΙΑ που είναι η συνεχής νοερή, καρδιακή προσευχή, η ταπείνωση, η εσωτερική κάθαρση μέσω των 7 Μυστηρίων της Εκκλησίας.

4. Η σωστή χρήση των όρων της Αγίας Γραφής  και η διαφοροποίηση της ( ΑΠΟΛΥΤΗ και ΣΧΕΤΙΚΗ έννοια ) ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ότι πραγματική η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει τον άλλο Παράκλητο, το Πνεύμα της Αληθείας, που την οδηγεί ΑΙΩΝΙΑ στην ΑΛΗΘΕΙΑ. Η Ορθόδοξη πίστη δεν εξαρτάται από προσφωνήσεις και εξωτερικούς τύπους, αλλά από τη μετοχή στα 7 ΜΥΣΤΗΡΙΑ που της παραδόθηκαν και που οδηγούν στην ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ. Αλίμονο αν ήταν αμαρτία η χρήση των όρων < κύριε >, < δάσκαλε >, < πάτερα, πάτερ >, < καθηγητή > ! Η παρερμηνεία από τις αιρετικές ομάδες των χωρίων της Αγίας Γραφής, αποδεικνύει, ότι έχουν παρασυρθεί από πνεύματα πλάνης, μετασχηματισμένα σε < αγγέλους φωτός >. Κάθε τίμιος , ειλικρινής Χριστιανός, που αγαπά τον Χριστό και την Αγία Γραφή, πρέπει να διαχωρίσει τη θέση του από αυτές τις πλανεμένες ερμηνείες και να έρθει στο Σώμα του Χριστού, την ΜΙΑ, ΑΓΙΑ, ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ, Εκκλησία, την Ορθόδοξη. Γιατί η Αγάπη και το Έλεος της Εκκλησίας  είναι πάνω από το γράμμα του σχολαστικού νόμου των αιρέσεων !

Αλλά θα επανέλθουμε, ώστε να αποκαλυφθούν και οι άλλες πλάνες των ευαγγελικών, πεντηκοστιανών, δήθεν χαρισματικών αιρέσεων, καθώς και οι πλάνες της Σκοπιάς και των άλλων αμερικανόφερτων αιρέσεων.


Πηγη : http://clubs.pathfinder.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου