Ιερά Μητρόπολη Σιδηροκάστρου. Ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας.

Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2015

Διάλογος Ορθοδόξων και Μαρτύρων του Ιεχωβά. (Μέρος πρώτο).

Του Ιωάννη Παντίου


Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί,  το συγκεκριμένο άρθρο, όπως και τα επόμενα που  θα ακολουθήσουν, έχουν  να κάνουν με έναν διάλογο που προσφάτως διεξήχθη  μεταξύ εκπροσώπου του Αντιαιρετικού Γραφείου της Ιεράς Μητροπόλεως Σιδηροκάστρου κι εκπροσώπου των λεγομένων  Μαρτύρων του Ιεχωβά.  Το συγκεκριμένο άρθρο είναι μόνο ένα μικρό μέρος από τον συγκεκριμένο διάλογο έτσι ώστε να είναι ευκολότερο  και κατανοητό στην ανάγνωσή του.  Δεν μισούμε ούτε κυνηγάμε κανέναν, όπως αδίκως μας κατηγορούν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά. Αγαπάμε τον άνθρωπο μισούμε την αίρεση, και αυτό ακριβώς  θα αποδείξουμε  με επιχειρήματα σε αυτό το άρθρο. Θα αποδείξουμε δηλαδή, ότι αυτοί οι άνθρωποι ζουν μέσα σε μια διαρκή πλάνη. 



Ορθόδοξος :  κ.Απόστολε, πριν ξεκινήσουμε να μιλάμε μέσα από την Αγία Γραφή, θα ήθελα να σας ρωτήσω κάποια πράγματα έτσι ώστε να προχωρήσουμε και στον διάλογο μας.

Μάρτυρας : Ναι φυσικά σας ακούω.

Ορθόδοξος : Η Αγία Γραφή μας λέει ότι το Άγιο Πνεύμα ο Χριστός το έστειλε Στην Εκκλησία για να μείνει εις τον αιώνα, και ότι το Πνεύμα το Άγιο μας καθοδηγεί εις πάσα την αλήθεια,  δηλαδή σε όλη την αλήθεια (Ιωάν. 14:16, 16:13).

Μάρτυρας : Ναι, μία είναι η Εκκλησία του Χριστού, και το Άγιο Πνεύμα μας καθοδηγεί σε όλη την αλήθεια και όχι εν  μέρει.  Συμφωνούμε απόλυτα ως εδώ.

Ορθόδοξος : Πολύ ωραία, ας μιλήσουμε λίγο για την Καινή Διαθήκη, μήπως γνωρίζετε να μου πείτε από πόσα βιβλία αποτελείται ;

Μάρτυρας : Ναι, εάν θυμάμαι καλά πρέπει να είναι 27.

Ορθόδοξος : Πολύ καλά θυμάστε, τώρα μήπως σας είναι εύκολο να μου πείτε σε ποιο σημείο της Γραφής  το  αναφέρει αυτό ;

Μάρτυρας : Όχι δεν μπορώ να σας το πω αυτό γιατί δεν αναφέρει η Γραφή κάτι τέτοιο.

Ορθόδοξος : Άρα κ.Απόστολε , για να μην το αναφέρει αυτό η Γραφή τότε κάποιοι άνθρωποι θα μας εγγυήθηκαν για τον αριθμό των βιβλίων,  διότι υπήρξαν και νόθα  τα λεγόμενα απόκρυφα. Για να γίνει αυτός εδώ ο διαχωρισμός την εποχή εκείνη κ.Απόστολε γινόταν μόνο εάν είχες  Άγιο Πνεύμα.

Μάρτυρας : Μάλλον θέλετε να καταλήξετε στην πρώτη Οικουμενική Σύνοδο, που  συγκλήθηκε από τον Μέγα Κωνσταντίνο το 325 στη Νίκαια της Βιθυνίας. Αυτοί οι άνθρωποι την εποχή εκείνη κήρυξαν και έβαλαν κανόνες  που δεν έχουν καμία σχέση με το θέλημα του Ιεχωβά.  Ότι ξεχώρισαν τα βιβλία της Καινής Διαθήκης αυτό δεν σημαίνει ότι ήταν σωστοί  και στην πίστη.

Ορθόδοξος : Βλέπετε κ. Απόστολε, φοβούμενος  μην πείτε κάτι αντίθετο από αυτό που διδάσκει η Σκοπιά καταλήγετε σε ανόητα συμπεράσματα. Μου είπατε ότι το Άγιο Πνεύμα μας καθοδηγεί σε όλη την αλήθεια και όχι εν  μέρει, και τώρα μου λέτε ακριβώς το αντίθετο, ότι μπορεί να ξεχώρισαν τα κείμενα αλλά ήταν αιρετικοί. Αν ήταν αιρετικοί αυτοί οι άνθρωποι κ.Απόστολε τότε εμείς δε μπορεί να είμαστε σίγουροι για την γνησιότητα της Αγίας Γραφής, και θα σας αποδείξω αμέσως τι εννοώ, θα σας διαβάσω κάποιους στίχους.

Ὁ πρεσβύτερος ἐκλεκτῇ κυρίᾳ καὶ τοῖς τέκνοις αὐτῆς, οὓς ἐγὼ ἀγαπῶ ἐν ἀληθείᾳ, καὶ οὐκ ἐγὼ μόνος, ἀλλὰ καὶ πάντες οἱ ἐγνωκότες τὴν ἀλήθειαν, διὰ τὴν ἀλήθειαν τὴν μένουσαν ἐν ἡμῖν, καὶ μεθ᾿ ἡμῶν ἔσται εἰς τὸν αἰῶνα· ἔσται μεθ᾿ ὑμῶν χάρις, ἔλεος, εἰρήνη παρὰ Θεοῦ πατρὸς καὶ παρὰ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ τοῦ υἱοῦ τοῦ πατρός, ἐν ἀληθείᾳ καὶ ἀγάπῃ.
Γνωρίζετε κ.Απόστολε ποιος είναι ο συγγραφέας  από τους στίχους τους οποίους ανέφερα ;

Μάρτυρας : Ναι έχω την εντύπωση ότι είναι από την Β΄ Επιστολή του Ιωάννου

Ορθόδοξος : Σωστά, τώρα έχετε την καλοσύνη να μου βρείτε την γνησιότητα του Ιωάννου από τους στίχους τους οποίους σας ανέφερα ; Δηλαδή θέλω να μου πείτε πώς είστε σίγουρος ότι τους στίχους αυτούς τους έγραψε ο Ιωάννης και δεν τους έχει γράψει κάποιος άλλος ευαγγελιστής ;

Μάρτυρας : Mα λέει εγώ ο Πρεσβύτερος .

Ορθόδοξος : Θεωρείται κ.Απόστολε ότι το προνόμιο του Πρεσβύτερου το είχε μόνον ο Ευαγγελιστής Ιωάννης και όχι όλοι οι υπόλοιποι ; Κοιτάξτε κ.Απόστολε, αφού αποδέχεστε ότι τα βιβλία της Καινής Διαθήκης είναι 27 άρα αποδέχεστε και Ιερά Παράδοση.  Επειδή σας βλέπω ότι η συζήτηση που κάνουμε είναι λίγο έξω από τα νερά σας , ας σταματήσουμε ως εδώ και ας επικαλεστούμε εδάφια μέσα από την Αγία Γραφή.


EINAI O XΡΙΣΤΟΣ ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ΠΑΤΕΡΑ ;

Ορθόδοξος : κ.Απόστολε, η Αγία Γραφή μας λέει ότι το να  τηρεί ο άνθρωπος τον νόμο μόνο δεν αρκεί εάν δεν πιστέψει στον Ιησού Χριστό. Εγώ προσωπικά  πιστεύω ότι εάν δεν πιστέψει κάποιος  ότι ο Ιησούς Χριστός είναι αληθινός Θεός, δεν μπορεί να λέγεται χριστιανός. Εσάς τους Μάρτυρες του Ιεχωβά τί σας κάνει να πιστεύετε ότι ο Χριστός δεν είναι Θεός ;

Μάρτυρας : Φυσικά και πιστεύουμε ότι ο Χριστός είναι θεός, άλλα όχι ο Παντοδύναμος. Και αυτό που λέμε δεν είναι προσωπικές μας απόψεις, άλλα αυτό μας διδάσκει πράγματι η Αγία Γραφή.  Ο Χριστός είναι το πρώτο δημιούργημα του Θεού,  και προς τον άγγελο της εκκλησίας στη Λαοδίκεια γράψε: Αυτά λέει ο Αμήν, ο πιστός και αληθινός μάρτυρας, η αρχή της δημιουργίας του Θεού. (Αποκ. 3:14).  

Επίσης, η Γραφή μάς διαβεβαιώνει ότι μετά, μαζί με τον Ιησού, δημιούργησαν τα υπόλοιπα. Αυτός είναι η εικόνα του αόρατου Θεού, ο πρωτότοκος όλης της δημιουργίας,  επειδή μέσω αυτού δημιουργήθηκαν όλα τα άλλα πράγματα στους ουρανούς και πάνω στη γη, τα ορατά και τα αόρατα, είτε είναι θρόνοι είτε κυριότητες είτε κυβερνήσεις είτε εξουσίες. Όλα τα άλλα πράγματα έχουν δημιουργηθεί μέσω αυτού και για αυτόν.  Επίσης, αυτός είναι πριν από όλα τα άλλα πράγματα και μέσω αυτού όλα τα άλλα πράγματα ήρθαν σε ύπαρξη. (Κολ. 1:15-16-17).

Ορθόδοξος : Μισό λεπτό κ.Απόστολε, μου διαβάσετε κάποια εδάφια που δεν έχουν καμία σχέση με τα πρωτότυπα κείμενα.  Διαβάσετε στην αποκάλυψη τα εξής λόγια.  Καὶ τῷ ἀγγέλῳ τῆς ἐν Λαοδικείᾳ ἐκκλησίας γράψον· τάδε λέγει ὁ ἀμήν, ὁ μάρτυς ὁ πιστὸς καὶ ἀληθινός, ἡ ἀρχὴ τῆς κτίσεως τοῦ Θεοῦ· Το εδάφιο  κ.Απόστολε δεν λέει ότι ο Χριστός είναι το πρώτο δημιούργημα του Θεού, αλλά  ἡ ἀρχὴ τῆς κτίσεως τοῦ Θεοῦ.    Δηλαδή ότι ο Θεός δια του Υιού του δημιούργησε τον κόσμο, αυτό μας λέει το εδάφιο.

 Όσο για το εδάφιο προς Κολοσσαείς   κοιτάξτε τι μας λέει : ὅς ἐστιν εἰκὼν τοῦ Θεοῦ τοῦ ἀοράτου, πρωτότοκος πάσης κτίσεως.  Η λέξη πρωτότοκος τι σημαίνει κ.Απόστολε ; Δημιούργημα η γέννημα ; Το εδάφιο δεν αποκαλεί τον Χριστό πρωτόκτιστο, τον αποκαλεί πρωτότοκο. Και έχει μεγάλη διαφορά το γέννημα από το κτίσμα.

  ὅτι ἐν αὐτῷ ἐκτίσθη τὰ πάντα, τὰ ἐν τοῖς οὐρανοῖς καὶ τὰ ἐπὶ τῆς γῆς, τὰ ὁρατὰ καὶ τὰ ἀόρατα, εἴτε θρόνοι εἴτε κυριότητες εἴτε ἀρχαὶ εἴτε ἐξουσίαι· τὰ πάντα δι᾿ αὐτοῦ καὶ εἰς αὐτὸν ἔκτισται. Εδώ μας λέει : Διότι δι' αυτού εκτίσθησαν τα ΠΑΝΤΑ, ενώ στην Μ.Ν.Κ. μας λέει όλα ΤΑ ΑΛΛΑ αυτό το βλέπουμε και στον αμέσως επόμενο στίχο: Καὶ αὐτός ἐστι πρὸ πάντων, καὶ τὰ πάντα ἐν αὐτῷ συνέστηκε.  Ενώ το κείμενο μας λέει ότι : Αυτός είναι πρίν από τα ΠΑΝΤΑ Στην Μ.Ν.Κ. μας λέει : Αυτός είναι πριν από όλα ΤΑ ΑΛΛΑ. Εδώ διαπιστώνουμε ότι η Μ.Ν.Κ.  μας δίνει εντελώς διαφορετικό νόημα από αυτά που διαβάζουμε στα πρωτότυπα κείμενα κ.Απόστολε.

Μάρτυρας : Κοίταξε, ο ίδιος ο Χριστός μας βεβαιώνει ότι ΜΟΝΟ ένας είναι ο Θεός, ο Ιεχωβά, και ότι αυτός δεν είναι.

Ορθόδοξος : Που το λέει αυτό ;

Μάρτυρας : Αυτό σημαίνει αιώνια ζωή, το να αποκτούν γνώση για εσένα, τον μόνο αληθινό Θεό, και για αυτόν που απέστειλες, τον Ιησού Χριστό. (Ιωάν. 17:3). Εδώ ο ίδιος ο Χριστός μας λέει τον ΜΟΝΟ αληθινό Θεό, ότι δεν υπάρχει άλλος.

Ορθόδοξος : Όταν μας λέει το εδάφιο κ.Απόστολε τον ΜΟΝΟ αληθινό Θεό, και αυτόν που απέστειλε τον Ιησού Χριστό, αυτό τι σημαίνει ότι ο Χριστός δεν αποτελεί μέρος της θεότητος ; Για να δείτε ότι αυτό που λέτε είναι λάθος ας δούμε κάτι άλλο. Ας πούμε ότι έχετε απόλυτο δίκαιο, ότι εδώ μας λέει ότι ΜΟΝΟ ο Ιεχωβά είναι αληθινός Θεός και συμφωνώ. Ας δούμε τι γράφει στην επιστολή  του Ιούδα.       

Παρεισέδυσαν γάρ τινες ἄνθρωποι, οἱ πάλαι προγεγραμμένοι εἰς τοῦτο τὸ κρῖμα, ἀσεβεῖς, τὴν τοῦ Θεοῦ ἡμῶν χάριν μετατιθέντες εἰς ἀσέλγειαν καὶ τὸν μόνον δεσπότην καὶ Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστὸν ἀρνούμενοι.  (Ιούδ. 1:4).  Εδώ η Γραφή μας λέει ότι ΜΟΝΟ ένας είναι Δεσπότης και Κύριος, ο Ιησούς Χριστός και κανένας άλλος, το δέχεστε αυτό κ.Απόστολε; Δέχεστε ότι ο Πατέρας δεν είναι Δεσπότης και Κύριος  άλλα είναι ΜΟΝΟ ο Ιησούς Χριστός ;   Για να τελειώνουμε με αυτό το θέμα ως προς το πρόσωπο του Ιησού Χριστού διότι όσο και να μιλάμε άκρη δεν θα βρούμε.
Για πέστε μου κάτι τελευταίο κ.Απόστολε, αυτός που θα έρθει και θα μας κρίνει ανάλογα με τα έργα μας ποιος είναι ;

Μάρτυρας : Ο Ιησούς Χριστός.

Ορθόδοξος : Το Α και το Ω ποιος είναι ;

Μάρτυρας : Ο Ιεχωβά.


Ορθόδοξος : Ανοίξετε στο βιβλίο της Αποκαλύψεως να δούμε τι μας λέει εκεί.
Ἰδοὺ ἔρχομαι ταχύ, καὶ ὁ μισθός μου μετ᾿ ἐμοῦ, ἀποδοῦναι ἑκάστῳ ὡς τὸ ἔργον ἔσται αὐτοῦ. ἐγὼ τὸ Α καὶ τὸ Ω, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος, ἀρχὴ καὶ τέλος. (Αποκ. 22:12-13).
Εδώ κ.Απόστολε  ποιος μας μιλάει ;

Μάρτυρας : Κοίταξε, στο στίχο 12 που λέει ότι : Έρχομαι γρήγορα, και την αμοιβή που δίνω την έχω μαζί μου, για να αποδώσω στον καθένα όπως είναι το έργο του μιλάει ο Ιησούς Χριστός. Άλλα στο 13 στίχο που λέει : Εγώ είμαι το Άλφα και το Ωμέγα, ο πρώτος και ο τελευταίος, η αρχή και το τέλος μιλάει ο Ιεχωβά.


Ορθόδοξος : Πώς είστε σίγουρος ότι στο 13 στίχο μιλάει ο Ιεχωβά και όχι ο Ιησούς Χριστός κ.Απόστολε ;

Μάρτυρας : Στο στίχο 13 μας λέει ότι είναι ο πρώτος και ο τελευταίος, διαβάζοντας στον Προφήτη Ησαΐα βλέπουμε τους εξής στίχους : Αυτό είπε ο Ιεχωβά, ο Βασιλιάς του Ισραήλ και ο Εξαγοραστής του, ο Ιεχωβά των στρατευμάτων: “Εγώ είμαι ο πρώτος και εγώ είμαι ο τελευταίος, και εκτός από εμένα δεν υπάρχει Θεός.( Ησα. 44:6). 

Ακριβώς το ίδιο βλέπουμε και λίγο παρακάτω : Άκουσέ με, Ιακώβ, και εσύ, Ισραήλ, τον οποίο κάλεσα. Εγώ είμαι ο Ίδιος. Εγώ είμαι ο πρώτος. Επιπλέον, εγώ είμαι ο τελευταίος. ( Ησα. 48:12).


Ορθόδοξος : Μου λέτε  κ.Απόστολε ότι ο πρώτος και ο τελευταίος είναι ο Πατέρας ο Ιεχωβά, ας δούμε λίγο τι λέει η Γραφή.   Καὶ ὅτε εἶδον αὐτόν, ἔπεσα πρὸς τοὺς πόδας αὐτοῦ ὡς νεκρός, καὶ ἔθηκε τὴν δεξιὰν αὐτοῦ χεῖρα ἐπ᾿ ἐμὲ λέγων· μὴ φοβοῦ· ἐγώ εἰμι ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος. Καὶ ὁ ζῶν, καὶ ἐγενόμην νεκρός, καὶ ἰδοὺ ζῶν εἰμι εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων, καὶ ἔχω τὰς κλεῖς τοῦ θανάτου καὶ τοῦ ᾅδου. (Αποκ. 1:17-18).

Εδώ μας λέει ότι πρώτος και ο τελευταίος είναι αυτός που πέθανε άλλα αναστήθηκε. Ποιος είναι αυτός που πέθανε άλλα αναστήθηκε κ.Απόστολε ο Πατέρας ; Πώς είναι δυνατόν να λέει ο Ιεχωβά ότι είναι ο πρώτος και ο τελευταίος και από την άλλη να  ισχυρίζεται το ίδιο ένας άγγελος όπως θεωρείται ότι είναι ο Ιησούς Χριστός ; Κοίταξε τι άλλο μας λέει ο Ιησούς Χριστός : Ἐγώ εἰμι τὸ Α καὶ τὸ Ω, λέγει Κύριος ὁ Θεός, ὁ ὢν καὶ ὁ ἦν καὶ ὁ ἐρχόμενος, ὁ παντοκράτωρ. (Αποκ. 1:8).  Ποιος είναι ο ερχόμενος που μας λέει ότι είναι το Α και το Ω ο παντοκράτωρ κ.Απόστολε ;

Μάρτυρας : θα ήθελα να μου δώσετε κάποιο χρόνο να το μελετήσω και θα σας απαντήσω.

Ορθόδοξος : Θα έχετε όσο χρόνο χρειάζεστε.


                                                  ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!

1 σχόλιο:

  1. Πολλά συγχαρητήρια στο Αντιαιρετικό Γραφείο της Ιεράς Μητροπόλεως Σιδηροκάστρου. Συγχαρητήρια και σε σας κ.Ιωάννη, ο Θεός να σας έχει όλους καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή