Ιερά Μητρόπολη Σιδηροκάστρου. Ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας.

Παρασκευή, 23 Ιανουαρίου 2015

Διάλογος Ορθοδόξων και Μαρτύρων του Ιεχωβά. (Μέρος δεύτερο).


Tου Ιωάννη Παντίου


Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί,  το συγκεκριμένο άρθρο, αποτελεί το δεύτερο μέρος από το διάλογο που προσφάτως διεξήχθη  μεταξύ εκπροσώπου του Αντιαιρετικού Γραφείου της Ιεράς Μητροπόλεως Σιδηροκάστρου, κι εκπροσώπου των λεγομένων  Μαρτύρων του Ιεχωβά. Όπως γράψαμε και στο πρώτο μέρος του άρθρου μας, δεν μισούμε ούτε κυνηγάμε κανέναν, όπως αδίκως μας κατηγορούν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά. Αγαπάμε τον άνθρωπο μισούμε την αίρεση, και αυτό ακριβώς  θα αποδείξουμε  με επιχειρήματα σε αυτό το άρθρο. Θα αποδείξουμε δηλαδή, ότι αυτοί οι άνθρωποι ζουν μέσα σε μια διαρκή πλάνη.


ΕΠΙΓΕΙΟΣ Η ΟΥΡΑΝΙΟΣ Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΠΟΥ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΥΝ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ;

Μάρτυρας : Ο σκοπός του Θεού για την ανθρωπότητα είναι ο επίγειος παράδεισος, ο Θεός θα εκτελέσει οπωσδήποτε το σκοπό του, μας διαβεβαιώνει ότι δεν δημιούργησε τη γη μάταια αλλά την έπλασε για να κατοικείται. (Ησαϊας 45:18).

Ευτυχισμένοι είναι οι πράοι, επειδή αυτοί θα κληρονομήσουν τη γη. (Ματθ. 5:5). Αν είμαστε πράοι, θα εκδηλώνουμε αυτή την ιδιότητα κάνοντας το θέλημα του Ιεχωβά και αποδεχόμενοι την καθοδηγία του. Η πραότητα θα είναι επίσης έκδηλη στον τρόπο με τον οποίο συμπεριφερόμαστε στους ομοπίστους μας και σε άλλους.

 O Χριστός πώς μας δίδαξε να προσευχώμαστε ; Πατέρα μας που είσαι στους ουρανούς, ας αγιαστεί το όνομά σου ας έρθει η βασιλεία σου, ας γίνει το θέλημά σου, όπως στον ουρανό, έτσι και πάνω στη γη. (Ματθ. 6:9-10). 

Η Βασιλεία του Θεού θα τερματίσει τον πόλεμο, την αρρώστια και την πείνα, ακόμη και το θάνατο.  Όταν προσευχόμαστε να έρθει η Βασιλεία του Θεού, προσευχόμαστε να επαληθευτούν όλες αυτές οι υποσχέσεις. Σύμφωνα με τα λόγια του Ιησού, το θέλημα του Θεού είναι βέβαιο ότι θα γίνει στη γη όσο βέβαιο είναι ότι γίνεται στον ουρανό, όπου κατοικεί ο Θεός. Τίποτα δεν έχει αποτρέψει την πραγματοποίηση του θελήματος του Θεού στον ουρανό. Η Αγία Γραφή είναι γεμάτη  εδάφια που αποδεικνύουν ότι η γη θα γίνει Παράδεισος.

Ορθόδοξος : Θα σχολιάσω πρώτα αυτά που είπατε κ.Απόστολε, και μετά θα σας αποδείξω ότι οι πιστοί έναν παράδεισο αναμένουν, τον επουράνιο.
Όταν ο Θεός μας λέει ότι δεν δημιούργησε τη γη μάταια αλλά την έπλασε για να κατοικείται, αυτό δεν αποδεικνύει ότι η γη θα παραμείνει εις τους αιώνας. Και οι άνθρωποι που δημιουργούν τα σπίτια δεν τα δημιουργούν μάταια αλλά για να κατοικούν μέσα σε αυτά. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα παραμείνουν εις τον αιώνα.

Ευτυχισμένοι είναι οι πράοι, επειδή αυτοί θα κληρονομήσουν τη γη. (Ματθ. 5:5). Εάν κ.Απόστολε μελετούσατε σωστά την Αγία Γραφή, και όχι με απομονωμένα εδάφια όπως σας διδάσκει η Εταιρία Σκοπιά, θα είχατε διαφορετική γνώμη.  Διαβάζοντας το προηγούμενο μακαρισμό στο (στίχ. 3),  βλέπουμε ότι ο πτωχο τ πνεματι κληρονομούν την «βασιλεα τν ορανν» και όχι βασιλεία επί τής γης.  Και στο (στίχ.10), βλέπουμε ότι οι δεδιωγμένοι ένεκεν δικαιοσύνης κληρονομούν την βασιλεα τν ορανν και όχι βασιλεία επί τής γης. Κοιτάξτε και τον τελευταίο μακαρισμό (στίχ.11-12), οι ονειδιζόμενοι, διωκόμενοι και συκοφαντούμενοι ένεκεν τού Χριστού, έχουν μισθό «εν τος ορανος», όχι επί τής γης.  Όποτε στο (στίχ.5) δεν  εννοεί την κατά γράμμα γη, αλλά την (νεα) γη η οποία βρίσκεται εις  τους ουρανούς.

Πάτερ μν ν τος ορανος· γιασθήτω τ νομά σου·  λθέτω βασιλεία σου· γενηθήτω τ θέλημά σου, ς ν οραν, κα π τς γς.  κ.Απόστολε  την προσευχή που κάνετε εσείς την κάνετε για το μέλλον η για το παρόν; Δηλαδή  προσεύχεστε για μία μελλοντική  βασιλεία εδώ στην  γη; Κάνετε  μεγάλο λάθος κ.Απόστολε, την προσευχή που κάνουμε την κάνουμε για το τώρα και όχι για το μέλλον, άλλωστε υπάρχει η λέξη (σήμερον) που αποδεικνύει ότι την προσευχή που κάνουμε την κάνουμε για τώρα, και όχι κάτι που θα γίνει στον μέλλον.

Όποτε όταν λέει λθέτω βασιλεία σου γενηθήτω τ θέλημά σου, ς ν οραν, κα π τς γς , μας λέει: Ας έλθη η βασιλεία σου εις τας καρδίας όλων των ανθρώπων, δηλαδή να βασιλεύει ο Θεός πνευματικώς και πλήρως και εις ολόκληρη την ανθρωπότητα, ενώ τώρα βασιλεύει εν μέρει μόνο. Εκφράζουμε δηλαδή ευχή για τέλεια πνευματική βασιλεία επί τής γης, έστω και αν οι πολλοί ουδέποτε θα συντελέσουν για την επικράτηση αυτής τής πνευματικής βασιλείας.

Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ  ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΠΟΥ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΥΝ  ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΥΡΑΝΙΟΣ.

   Θα σας αναφέρω κ.Απόστολε χωρία εις τα οποία αποδεικνύεται, ότι για τούς σωζομένους υπάρχει μόνον ΕΝΑΣ παράδεισος, ο οποίος είναι εις τον ουρανό.
Ελογητς Θες κα πατρ το Κυρίου μν ησο Χριστο, κατ τ πολ ατο λεος ναγεννήσας μς ες λπίδα ζσαν δι᾿ ναστάσεως ησο Χριστο κ νεκρν.  Ες κληρονομίαν φθαρτον κα μίαντον κα μάραντον, τετηρημένην ν ορανος ες μς. (Α΄Πετρ. 1:3-4).

Ο Απόστολος Παύλος κ.Απόστολε μας λέει ότι πήγε στον τρίτο ουρανό και είδε ΤΟΝ παράδεισο (Β΄Κορ. 12:2-5), δηλαδή τον κατ’ εξοχήν, τον μοναδικό Παράδεισο. Ποιός είναι o τρίτος ουρανός που είδε τον παράδεισο ο Απόστολος Παύλος κ.Αποστολε; Διδάσκετε ότι οι δίκαιοι της Παλαιάς Διαθήκης  θα κατοικήσουν εδώ στην γη, κοίταξε τι μας λέει η Καινή Διαθήκη για τους δίκαιους της Παλαιάς Διαθήκης.

Όλοι αυτοί πέθαναν με εμπιστοσύνη στο Θεό, χωρίς να έχουν μπει στη γη της επαγγελίας, απλώς την είδαν από μακριά, τη χαιρέτησαν και διακήρυξαν ότι είναι ξένοι και προσωρινοί κάτοικοι στη χώρα. Εκείνοι δε που λέγουν τέτοια λόγια, φανερώνουν, ότι επιζητούν πατρίδα. Και αν μεν εννοούσαν εκείνη, από την οποία είχαν φύγει, θα είχαν καιρό να επιστρέψουν . Αλλά τώρα λαχταρούν ανώτερη πατρίδα, δηλαδή επουράνια. Γι΄αυτό  ο Θεός  δεν εντρέπεται γι΄ αυτούς  να ονομάζεται Θεός τους· πράγματι τους ετοίμασε  πόλι.(Εβρ. 11:13-16).

Μάρτυρας : Δεν συμφωνώ με το τελευταίο στίχο, διότι στο (στίχ. 16) λέει : Αλλά τώρα αυτοί επιδιώκουν έναν καλύτερο τόπο, δηλαδή έναν που ανήκει στον ουρανό. Γι’ αυτό, ο Θεός δεν ντρέπεται για αυτούς, να τον επικαλούνται ως Θεό τους, γιατί έχει ετοιμάσει για αυτούς μια πόλη.

Ορθόδοξος : Δυστυχώς κ.Απόστολε  γι΄ άλλη μια φορά βλέπουμε πως η ΜΝΚ, δεν έχει καμία μα καμία σχέση με την Αγία Γραφή . Κοίταξε τι μας λέει το αρχαίο κείμενο:  «Νν δ κρείττονος ρέγονται, τοτ᾿ στιν πουρανίου» δηλ. «Αλλά τώρα λαχταρούν ανώτερη πατρίδα, δηλαδή επουράνια» και όχι «Αλλά τώρα αυτοί επιδιώκουν έναν καλύτερο τόπο, δηλαδή έναν που ανήκει στον ουρανό».

Και τώρα κ.Απόστολε θέλω  να σας κάνω μια τελευταία ερώτηση και θέλω μία ειλικρινή απάντηση. Εγώ που είμαι ένας απλός Χριστιανός τι να πιστέψω,  τους ανθρώπους  που διδάσκουν, ότι οι δίκαιοι της Παλαιάς Διαθήκης  (και πιο συγκεκριμένα ο Αβραάμ, ο Ισαάκ, και ο Ιακώβ), θα κατοικήσουν εδώ στην γη , ή την Αγία Γραφή που λέει ότι θα είναι στον ουρανό;

Μάρτυρας : Που λέει η Γραφή ότι θα είναι στον ουρανό ;

Ορθόδοξος : Και σας βεβαιώνω, ότι πολλοί από Ανατολή και Δύσι θα έλθουν και θα   καθήσουν  στο τραπέζι στη βασιλεία των ουρανών μαζί με τον Αβραάμ και τον Ισαάκ και τον Ιακώβ. (Ματ. 8:11). Και σας ξαναρωτώ, εγώ τι να πιστέψω,  τους ανθρώπους  που διδάσκουν, ότι οι δίκαιοι της Παλαιάς Διαθήκης  (και πιο συγκεκριμένα ο Αβραάμ, ο Ισαάκ, και ο Ιακώβ), θα κατοικήσουν εδώ στην γη, ή την Αγία Γραφή που λέει ότι θα είναι στον ουρανό;

Μάρτυρας : Δεν θα ήθελα να σας απαντήσω αυτή την ώρα, θα ήθελα να το κοιτάξω λίγο βαθύτερα, έτσι ώστε να πάρετε μια ικανοποιητική απάντηση σε ότι αφορά αυτό το θέμα, όπως και τα προηγούμενα σε ότι αφορά προς το πρόσωπο του Ιησού Χριστού.

ΝΗΠΙΟΒΑΠΤΙΣΜΟΣ

Mάρτυρας  Ο νηπιοβαπτισμός είναι μία διδασκαλία ανθρώπων, δεν έχει καμία σχέση με την Αγία Γραφή, η Αγία Γραφή μας λέει ότι ο άνθρωπος πρέπει να είναι σε μεγάλη ηλικία,  τουλάχιστον να μπορεί  να καταλάβει αν θέλει να βαπτιστεί ή όχι, κάτι που δεν μπορεί να κάνει ένα νήπιο.

Ορθόδοξος : Πού λέει η Γραφή ότι απαγορεύεται ο νηπιοβαπτισμός κ.Απόστολε ;

Mάρτυρας : Σας είπα ότι η Αγία Γραφή μας λέει ότι ο άνθρωπος πρέπει να είναι σε μεγάλη ηλικία,  τουλάχιστον να μπορεί  να καταλάβει αν θέλει να βαπτιστεί.
Πηγαίνετε, λοιπόν, και κάντε μαθητές από όλα τα έθνη, βαφτίζοντάς τους στο όνομα του Πατέρα και του Γιου και του αγίου πνεύματος, διδάσκοντάς τους να τηρούν όλα όσα σας έχω παραγγείλει. Και εγώ είμαι μαζί σας όλες τις ημέρες μέχρι την τελική περίοδο του συστήματος πραγμάτων. (Ματθ. 28:19-20).

Ορθόδοξος : Θεωρείται κ.Απόστολε ότι αυτό το εδάφιο είναι κατά του νηπιοβαπτισμού; Γιατί εγώ βλέπω ότι είναι υπέρ.
Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τ θνη, βαπτίζοντες ατος ες τ νομα το Πατρς κα το Υο κα το γίου Πνεύματος, διδάσκοντες ατος τηρεν πάντα σα νετειλάμην μν· κα δο γ μεθ᾿ μν εμι πάσας τς μέρας ως τς συντελείας το αἰῶνος. μήν.

Τομαθητεσατεκ.Απόστολε δεν έχει την έννοια τής διδαχής αλλά τής εκχριστιανίσεως, κάτι που αποδεικνύεται επίσης εκ του χωρίου (Πράξ.14:21).
«εαγγελισμενο τε τν πλιν κενην κα μαθητεσαντες κανος πστρεψαν ες τν Λστραν κα ᾿Ικνιον κα ᾿Αντιχειαν»   (Πράξ. 14:21) δηλαδή «Και αφού κήρυξαν το ευαγγέλιο εις εκείνη την πόλη και έκαναν αρκετούς μαθητές (Χριστιανούς), επέστρεψαν στην Λύστρα και στο Ικόνιο και στην Αντιόχεια».

Η ορθή λοιπόν απόδοση τού συγκεκριμένου χωρίου είναι η εξής: «Αφού πορευθείτε, εκχριστιανίσατε (δηλαδή κάντε χριστιανούς) όλα τα έθνη, με το να βαπτίζετε αυτούς εις το όνομα τού Πατρός και τού Υιού και τού Αγίου Πνεύματος, με το να διδάσκετε αυτούς να τηρούν όλα όσα σάς διέταξα (ή σάς είπα). Και ιδού εγώ θα είμαι μαζί σας όλες τις ημέρες έως το τέλος τού κόσμου».

Μάρτυρας : Δεν συμφωνώ, διότι στο ίδιο βιβλίο των Πράξεων που επικαλεστήκατε και εσείς ο ίδιος μας ξεκαθαρίζει ότι το βάπτισμα  πρέπει να γίνεται  σε μεγάλη ηλικία.
Όταν, λοιπόν, το άκουσαν αυτό ένιωσαν μαχαιριές στην καρδιά και είπαν στον Πέτρο και στους υπόλοιπους αποστόλους: «Άντρες αδελφοί, τι πρέπει να κάνουμε;»  Ο Πέτρος τούς είπε: «Μετανοήστε, και ας βαφτιστεί ο καθένας σας στο όνομα του Ιησού Χριστού για συγχώρηση των αμαρτιών σας και θα λάβετε τη δωρεά του αγίου πνεύματος (Πράξ. 2:37-38).  Το βάπτισμα προϋποθέτει μετάνοια που μόνο ένας ενήλικας μπορεί εν γνώσει του να κάνει.

Ορθόδοξος : Το παραπάνω κομμάτι της Γραφής πράγματι μιλάει για βάπτισμα σε μεγάλη ηλικία κ.Απόστολε. Όμως παραβλέπετε πως δεν υπήρχε τότε ο Χριστιανισμός σαν θρησκεία, άρα όσοι προσέρχονταν σ’ αυτόν, προέρχονταν από τις δύο τότε υπάρχουσες θρησκείες τον Ιουδαϊσμό και την ειδωλολατρία. Κατά συνέπεια λογικό είναι, πως πριν γίνουν μέλη της εκκλησίας η οποία κήρυττε κάτι το καινούργιο έπρεπε να μάθουν για την διδασκαλία της και αν τους άρεσε να θελήσουν να γίνουν μέλη της, μέσω του βαπτίσματος. Την τακτική αυτή άλλωστε δεν απαρνήθηκε ποτέ η Εκκλησία μας. Γι’ αυτό και η Θεία Λειτουργία, αποτελείται από δύο μέρη. Τη Λειτουργία των Πιστών και τη Λειτουργία των Κατηχουμένων.

Eπειδή είναι περασμένη η ώρα κ.Απόστολε θα να σας ρωτήσω κάτι τελευταίο, δε χρειάζεται να μου απαντήσετε τώρα απλά το θέτω ως προβληματισμό για την επόμενη φορά.   
      

 «ν κα περιετμθητε περιτομ χειροποιτ ν τ πεκδσει το σματος τών αμαρτιών τς σαρκς, ν τ περιτομ το Χριστο, συνταφντες ατ ν τ βαπτίσματι, ν κα συνηγρθητε δι τς πστεως τς νεργεας το Θεο το γεραντος ατν κ νεκρν» (Κολασ. β:11-12). 

Δηλαδή «Δι’ αυτού (τού Χριστού) επίσης περιτμηθήκατε με περιτομή αχειροποίητη δια τής αποβολής τού συνόλου τών αμαρτιών τής διεφθαρμένης ανθρωπίνης φύσεως, με την Χριστιανική περιτομή. Θαφτήκατε μαζί Του κατά το βάπτισμα, κατά το οποίο και αναστηθήκατε μαζί, διότι επιστεύσατε εις την ενέργεια τού Θεού, ο οποίος τον ανέστησε εκ νεκρών». Ο Απόστολος Παύλος λέει ότι και εμείς οι Χριστιανοί έχουμε περιτομή η οποία, εν αντιθέσει με αυτήν τών Εβραίων, είναι αχειροποίητος, δηλαδή πνευματική, και γίνεται κατά την ώρα τού βαπτίσματος, που αποβάλλεται το σύνολο τών αμαρτιών τής ανθρωπίνης φύσεως.

Σας Ερωτώ λοιπόν  κ.Απόστολε: Πότε ακριβώς γινόταν η σαρκική περιτομή; Δεν γινόταν την 8η ημέρα τής γεννήσεως τού βρέφους; (Γεν. ιζ:12) Εφόσον κατά τον Απόστολο η περιτομή τής Παλαιάς Διαθήκης ήταν τύπος τού βαπτίσματος και γινόταν εις νηπιακή ηλικία, γιατί ο αντίτυπος, η νέα πνευματική περιτομή, δηλαδή το βάπτισμα, δεν θα πρέπει να γίνεται εις νηπιακή ηλικία;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου